KudoZ home » English to Hungarian » Medical (general)

separator column of the nostrils

Hungarian translation: columella


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:separator column of the nostrils
Hungarian translation:columella
Entered by: Krisztina Szűcs

12:09 Mar 6, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: separator column of the nostrils
Érdekelne, hogy a separator column of the nostrils ugyanaz, mint a nasal septum (orrsövény)? (orrplasztikáról van szó):

The external incisions are made through the separator column of the nostrils."
Krisztina Szűcs
Romania
columella
Explanation:
Orvosi nevén columella, vagy kis oszlop.
Selected response from:

Hungary GMK
Hungary
Grading comment
Köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3columellaHungary GMK
4 +1orrlyukakat elválasztó rész
Krisztina Varga, MD
5orrsövény
Balázs Sudár


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
orrsövény


Explanation:
...

Balázs Sudár
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 205
Notes to answerer
Asker: Köszönöm


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
orrlyukakat elválasztó rész


Explanation:
Szerintem ez inkább az orr külső anatómiájára utal, vagyis nem a teljes orrsövényre, hanem csak a két orrlyuk közötti lágyrészre. A csatolt pfd hivatkozás nagyon részletesen foglalkozik az arc anatómiájával.


    Reference: http://www.iit.bme.hu/~szijarto/download/EAM.pdf
Krisztina Varga, MD
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 84

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Balázs Sudár: Szerintem ez az orrsövény porcos része lesz.
20 mins

agree  Attila Hajdu: Szerintem is az orrsövény része / alatta van. Szó szerint "orrcimpákat elválasztó oszlop". Én az orrlyukak szélén, azok között, a porc alatti részre gondolok.
23 mins

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
columella


Explanation:
Orvosi nevén columella, vagy kis oszlop.



    Reference: http://www.revisionrhinoplasty.com/anatomy.html
Hungary GMK
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krisztina Varga, MD: Igen, ha orvosoknak szól a szöveg, akkor ez a jó kifejezés
37 mins
  -> Köszönöm.

agree  Andras Mohay: Ez igen!
7 hrs
  -> Köszönöm, András.

agree  Erzsébet Czopyk: pont(y)osan ;-)
12 hrs
  -> Köszönöm, Erzsébet.