KudoZ home » English to Hungarian » Medical (general)

compressive stock; light weight heparin

Hungarian translation: kompressziós harisnya; alacsony molekulasúlyú heparin


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:compressive stock; light weight heparin
Hungarian translation:kompressziós harisnya; alacsony molekulasúlyú heparin
Entered by: Krisztina Szűcs

14:11 Mar 6, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: compressive stock; light weight heparin
Hasplasztika esetén:

Thromboembolic complications are avoided by using compressive stocks, walking and light weight heparin.
Krisztina Szűcs
Romania
kompressziós harisnya; alacsony molekulasúlyú heparin
Explanation:
.
Selected response from:

Krisztina Varga, MD
Hungary
Grading comment
Köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3kompressziós harisnya; alacsony molekulasúlyú heparin
Krisztina Varga, MD
4 +2gumiharisnya; alacsony molekulasúlyú heparinok
Attila Hajdu


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
kompressziós harisnya; alacsony molekulasúlyú heparin


Explanation:
.

Krisztina Varga, MD
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 84
Grading comment
Köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Péter Tófalvi: http://mindenkinek.medicentrum.hu/ed/0/in/hp/?src=5&id=3402
13 mins
  -> Köszönöm

agree  Dora Miklody
3 hrs

agree  Erzsébet Czopyk
11 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
gumiharisnya; alacsony molekulasúlyú heparinok


Explanation:
Persze az alsó végtagokon a harisnya... :)

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-03-06 20:39:20 GMT)
--------------------------------------------------

A kompressziós harisnya és a gumiharisnya szinonimák ebben az esetben. A gumiharisnya inkább köznyelvi.

Attila Hajdu
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 115

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dora Miklody
3 hrs
  -> Köszi!

agree  Balázs Sudár: Mivel betegtájékoztatóról van szó, talán közérthetőbb a gumiharisnya, én akár még a véralvadásgátlót is kiírnám zárójelben. ( + heparin egyes szám)
21 hrs
  -> Köszi! Heparin szándékosan többes szám.