KudoZ home » English to Hungarian » Medical (general)

Number at risk

Hungarian translation: vizsgálat mérete


14:10 Apr 8, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / biostatisztika
English term or phrase: Number at risk
Egy grafikon alsó sorában szerepel a kifejezés, és vmi olyasmit jelöl, hogy az adott időpillanatban egy kutatásban hány betegre leselkedik vmilyen veszély. A fura benne az, hogy minél magasabb ez a szám, annál jobb.

Ebben a vetítésben találni egy nagyon hasonló ábrát (22. dia), hogy el tudjátok képzelni, mire gondolok:

file:///C:/Documents%20and%20Settings/dr.%20T%F3th%20Andr%E1s/Local%20Settings/Temporary%20Internet%20Files/Content.IE5/EBM36F0N/2_EredmenyekAlfoldi%5B1%5D.ppt#383,22,BPLA: Elsődleges végpont: Nem-fatális MI (beleértve néma), fatális CHD
András Tóth
Hungarian translation:vizsgálat mérete
Explanation:
(A biostatisztikai szótár egyik szerkesztője):
"Számolás a "person-years" elv alapján: az éves incidencia-ráta számolásakor figyelembe vesszük a követésben eltöltött évek számát, nem csak a vizsgált személyek számát (ezek szorzata adja meg a vizsgálat méretét, azaz a "number of persons at risk"-et)."
www.univet.hu/users/jreiczig/valfej/..\valfej\val-fej-jegyz...

Nagyon sok vizsgálati személyt nem tudnak minden esetben egyszerre bevonni a vizsgálatba, ezért a minta különböző időszak különböző ideig követett pácienseiből tevődik össze. A vizsgálati minta nem csak halálozás miatt csökken, hanem azért is, mert lejár az adott páciens követési ideje.

"The number at risk at any point in the survival curve is the number of patients who are still alive and whose follow- up extends at least that far into the curve."
http://cancerguide.org/scurve_km.html
Selected response from:

István Hirsch
Grading comment
Köszönöm a segtséget mindenkinek!
Végül sikerült megértenem,mit is jelent ez a fogalom - ezért hálám Krisztiné. Végül is ezt a verziót vettem át kis módostással, mert ez tűnt a leginkább értelemszerűnek.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1vizsgálat mérete
István Hirsch
4kockázatnak kitettek száma
Krisztina Varga, MD
4veszélyeztetettek száma
Péter Tófalvi


Discussion entries: 10





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
number at risk
veszélyeztetettek száma


Explanation:
Anélkül, hogy lebecsülném a nagyrabecsült kolléganő válaszát.

A magas szám amiatt lehet "jó", hogy minél nagyobb statisztikai adathalmaz áll rendelkezésre, annál pontosabb következtetéseket lehet belőle levonni. SZVSZ.

Péter Tófalvi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Balázs Sudár: A magas szám azért jó, mert még sok megfigyelt beteg van életben.
7 mins

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
number at risk
kockázatnak kitettek száma


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 16 perc (2008-04-08 14:26:44 GMT)
--------------------------------------------------

Kedves András! Szerintem félreértelmezed ezt a grafikont, hiszen (ha ugyanazt nézzük) itt az elsődleges végpont előfordulási gyakoriságát ábrázolják az eltelt évek függvényében. A kockázatnak kitettek száma egy járulékos információ, hogy tudjuk, mekkora volt a mintaszám a két csoportban.

Krisztina Varga, MD
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 80

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
number at risk
vizsgálat mérete


Explanation:
(A biostatisztikai szótár egyik szerkesztője):
"Számolás a "person-years" elv alapján: az éves incidencia-ráta számolásakor figyelembe vesszük a követésben eltöltött évek számát, nem csak a vizsgált személyek számát (ezek szorzata adja meg a vizsgálat méretét, azaz a "number of persons at risk"-et)."
www.univet.hu/users/jreiczig/valfej/..\valfej\val-fej-jegyz...

Nagyon sok vizsgálati személyt nem tudnak minden esetben egyszerre bevonni a vizsgálatba, ezért a minta különböző időszak különböző ideig követett pácienseiből tevődik össze. A vizsgálati minta nem csak halálozás miatt csökken, hanem azért is, mert lejár az adott páciens követési ideje.

"The number at risk at any point in the survival curve is the number of patients who are still alive and whose follow- up extends at least that far into the curve."
http://cancerguide.org/scurve_km.html


István Hirsch
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 64
Grading comment
Köszönöm a segtséget mindenkinek!
Végül sikerült megértenem,mit is jelent ez a fogalom - ezért hálám Krisztiné. Végül is ezt a verziót vettem át kis módostással, mert ez tűnt a leginkább értelemszerűnek.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár
37 mins
  -> Köszönöm.