KudoZ home » English to Hungarian » Medical (general)

late stage progressive cancer

Hungarian translation: előrehaladott stádiumú progresszív daganatos betegség


19:46 Jul 2, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: late stage progressive cancer
A "late" okoz gondot, természetsen tudom mit jelent, csak nem találok találatot a "kései" rákra.

Köszönöm!
Dora Miklody
Hungary
Hungarian translation:előrehaladott stádiumú progresszív daganatos betegség
Explanation:
Ugyan a korai az ellentéte, a kései/késői stádiumnál jobbnak tűnik és gyakrabban használt is az "előrehaladott".

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-07-03 01:33:02 GMT)
--------------------------------------------------

"előrehaladott stádiumú": 849 Google-találat

http://www.google.com/search?hl=hu&as_qdr=all&q="előrehalado...

"késői stádiumú": 51 Google-találat

http://www.google.com/search?hl=hu&as_qdr=all&q="késői stádi...

A stádiumúval nincs semmi baj. A betegségnek stádiuma van, akárcsak lefolyása, tünetei, stb. A birtokviszony egyáltalán nem idegen.
Selected response from:

Attila Hajdu
Grading comment
köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2előrehaladott stádiumú progresszív daganatos betegség
Attila Hajdu
4 -1végső stádiumban lévő/stádiumú progr. daganatos betegség
István Hirsch


Discussion entries: 5





  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
előrehaladott stádiumú progresszív daganatos betegség


Explanation:
Ugyan a korai az ellentéte, a kései/késői stádiumnál jobbnak tűnik és gyakrabban használt is az "előrehaladott".

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-07-03 01:33:02 GMT)
--------------------------------------------------

"előrehaladott stádiumú": 849 Google-találat

http://www.google.com/search?hl=hu&as_qdr=all&q="előrehalado...

"késői stádiumú": 51 Google-találat

http://www.google.com/search?hl=hu&as_qdr=all&q="késői stádi...

A stádiumúval nincs semmi baj. A betegségnek stádiuma van, akárcsak lefolyása, tünetei, stb. A birtokviszony egyáltalán nem idegen.

Attila Hajdu
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 115
Grading comment
köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Judith Kiraly: Annak ellenére, hogy az "előrehaladott" stádiumot is szokták használni, szerintem nem szerencsés egy mondatban használni a "progresszív" szóval, mintha a jelentésük fedné egymást.
16 mins
  -> A nem meleg fagylalt viszont könnyen meglibabőrösödést okozhat.

neutral  Erzsébet Czopyk: előrehaladott stádiumban lévő, a stádiumú kicsit fura
1 hr
  -> Köszi!

agree  Balázs Sudár: Szerintem mindkét megoldás jó.
8 hrs
  -> Köszi!

agree  Attila Bielik: szerintem is
10 hrs
  -> Köszi!

agree  xxxhollowman
12 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
végső stádiumban lévő/stádiumú progr. daganatos betegség


Explanation:
Az előrehaladott egy közbenső állapotot jelöl, nem a last (végső) stádiumot.

Elôrehaladott carcinomák esetén a primaer daganatot besugárzással kezeljük ... Panaszok, tünetek: A kezdeti stádiumban a tüneti kép szegényes - nyeléskor ...
www.orl.szote.u-szeged.hu/OKTATAS/ELMELET/EA21_22J.HTM

A daganatos betegségek lefolyásának
stádiumai:
1. stádium: a daganat dominanciája a
szervezetben
2. stádium: a szervezet csökkentett
ellenálló képessége
3. stádium: a szervezet súlycsökkenése
4. stádium: vérszegénység, cachectizáció
5. stádium: fájdalomszindróma, végsõ
Stadium
www.hunano.extra.hu/homar/pajzs/pajzsmirigy_tulmukodes.pdf


István Hirsch
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 64

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Attila Hajdu: Még a a 3-4-5-re vagy 4-5-re utaló "késői stádiumok" is elfogadható lenne, de biztos nem az 5. stádiumot értik a "late stage" alatt. Nem értetted félre? Lehet, hogy a late és a last közötti különbségre nem figyeltél?
2 hrs
  -> Teljesen igazad van. "Last"-nak olvastam. Vissza az egész.