KudoZ home » English to Hungarian » Medical (general)

cheeks, chin, face, corner of the mouth

Hungarian translation: orcák, áll, arc, szájzug


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cheeks, chin, face, corner of the mouth
Hungarian translation:orcák, áll, arc, szájzug
Entered by: Gabor Kun

04:37 Jul 5, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / face reconstruction
English term or phrase: cheeks, chin, face, corner of the mouth
Arcplasztika.
"augmentation of cheeks, chin, face or corner of the mouth"
Gabor Kun
Hungary
orcák, áll, arc, szájzúg
Explanation:
Az új módszer során Dr. Rivkin egy sűrű, agyagszerű töltőanyag befecskendezésével változtatja meg a beesett áll felépítését. Míg a hagyományos beavatkozás során egy előregyártott műanyag elemet ültetnek be az állba, ebben az esetben az orvos bárhová befecskendezheti a töltőanyagot, így sokkal jobban alkalmazkodhat a beteg elvárásaihoz. A töltőanyag azonban nem örökéletű: pár éven belül lebomlik a szervezetben, és az áll újból felveszi eredeti alakját.
http://egeszseg.origo.hu/cikk/0624/640532/

Chin augmentation using surgical implants can alter the underlying structure of the face, providing better balance to the facial features.
http://en.wikipedia.org/wiki/Chin_augmentation
Selected response from:

István Hirsch
Grading comment
Köszönöm a válaszokat.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2orcák, toka, arc, szájzug
Balázs Sudár
4 +2orcák, áll, arc, szájzúg
István Hirsch
5járomcsontkiemelés, állnagyobbítás, arcplasztika, szájszögletkiigazítás
JANOS SAMU


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
orcák, toka, arc, szájzug


Explanation:
...

Balázs Sudár
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 197

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxhollowman
44 mins
  -> Köszönöm!

agree  István Hirsch: Van, aki a (lógó) tokáját szeretné megnagyobbítani (double chin)? Vagy pedig csak az állát (chin)?
1 hr
  -> Itt alighanem hiátusok kitöltéséről lehet szó. (Például égési vagy baleseti sérülések után)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
orcák, áll, arc, szájzúg


Explanation:
Az új módszer során Dr. Rivkin egy sűrű, agyagszerű töltőanyag befecskendezésével változtatja meg a beesett áll felépítését. Míg a hagyományos beavatkozás során egy előregyártott műanyag elemet ültetnek be az állba, ebben az esetben az orvos bárhová befecskendezheti a töltőanyagot, így sokkal jobban alkalmazkodhat a beteg elvárásaihoz. A töltőanyag azonban nem örökéletű: pár éven belül lebomlik a szervezetben, és az áll újból felveszi eredeti alakját.
http://egeszseg.origo.hu/cikk/0624/640532/

Chin augmentation using surgical implants can alter the underlying structure of the face, providing better balance to the facial features.
http://en.wikipedia.org/wiki/Chin_augmentation


István Hirsch
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 64
Grading comment
Köszönöm a válaszokat.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár: Hajnal van még - nekem - nyilván "áll", nem pedig toka. Teljesen igazad van. De zug és nem zúg, bár ez apróság.
4 mins
  -> Köszi.

agree  ValtBt
21 hrs
  -> Köszönöm.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
járomcsontkiemelés, állnagyobbítás, arcplasztika, szájszögletkiigazítás


Explanation:
Tudom, hogy kissé eltértem a kérdéses szavak fordításától, de itt feltétlenül figyelembe kellett venni a kritikus fontosságú augmentation szót, amely ezeket megelőzi, továbbá azt, hogy a magyarban mit tesznek az arc megnevezett részeivel. Hiába jelenti a cheeks az orcát (magyarul egyes számban használjuk), amikor a járomcsontot emelik ki, ami cheek bone. Az állat valóban megnagyobbítják, mert vannak olyan személyek, akiknek az álla jóformán elveszett. Az arc esetében nem szoktunk arcnagyobbításról beszélni, hanem csak arcplasztikáról, rábízván az orvosra, hogy mit csinál az arccal a kívánt hatás elérése érdekében és az eljárás tetszés szerinti értelmezésére a páciens által. A szájszögletkiigazítást a magyar nyelvben gyakrabban használjuk, mint a szájzugot. Beszélnek még szájszögletkihangúlyozásról is, de ez már csak szemantika.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-07-05 09:44:07 GMT)
--------------------------------------------------

Igaz, viszont a a látszat az, mintha a járomcsontot emelték volna ki (nagyobbították volna meg) és ezáltal nem látszik az arc olyan beesettnek.

JANOS SAMU
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 98
Notes to answerer
Asker: Ezt kifejezetten lágy szövetbe (mély dermis, subdermis) adják be. Egyébként köszönöm az észrevételeket.