KudoZ home » English to Hungarian » Medical (general)

suture well

Hungarian translation: varratcsatorna/mélyedés


10:02 Aug 25, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / surgeries
English term or phrase: suture well
az üreg, de van erre valami spéci szakmai kifejezés?
Margaret Kolter
Hungarian translation:varratcsatorna/mélyedés
Explanation:
Nem határozószó, hanem főnév a well.
Szerintem arról van szó, hogy a varratnak előre meghatározott helyen kell futnia, csatornában, horonyban, mélyedésben.
Jim referenciaanyagából is ez derül ki.
Szóval én így képzelem (bár ez nem volt megadva, jobb lett volna azért egy kicsit bővebb szövegkörnyezet), hogy van valami tárgy, amit beültetnek, vagyis hozzávarrnak a szövethez, és azon a tárgyon vannak kialakítva ezek a mélyedések, és nyilván lyukak is, ahol ölteni kell.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1varratcsatorna/mélyedés
Katalin Horváth McClure
3 +1ld. lent
István Hirsch
3 +1igei alak
kyanzes
Summary of reference entries provided
Andras Mohay
Jim Tucker

Discussion entries: 6





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
igei alak


Explanation:

Esetleg az igei alakról lehet szó:

to suture / to suture well

Magának a varratkészítésnek a művelete.




kyanzes
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dora Miklody
23 mins

neutral  Jim Tucker: this seems to be a noun - revealed by a google of "suture wellS"
1 hr

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ld. lent


Explanation:
Az az érzésem, hogy nem tartoznak össze.
..varrat jól...
Pl. jól körülhatárolt varrat - ..suture well defined...
Legalábbis csak ilyeneket találtam eddig.

--------------------------------------------------
Note added at 9 óra (2008-08-25 19:25:49 GMT)
--------------------------------------------------

A "suture well" keresésre kapott összes találat közül csak egyetlen szabadalomban (annak többféle bejelentésében) fordul elő egy fogalomként, így biztos nincs "kész" magyar neve (hacsak angolul nincs egy másik, ismertebb neve).

István Hirsch
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 64
Notes to answerer
Asker: ez kétségtelenül igaz, azonban a mondatfűzés alapján más lehetőség is felmerül: a single suture well is located...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dora Miklody
1 hr
  -> Köszönöm.

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
varratcsatorna/mélyedés


Explanation:
Nem határozószó, hanem főnév a well.
Szerintem arról van szó, hogy a varratnak előre meghatározott helyen kell futnia, csatornában, horonyban, mélyedésben.
Jim referenciaanyagából is ez derül ki.
Szóval én így képzelem (bár ez nem volt megadva, jobb lett volna azért egy kicsit bővebb szövegkörnyezet), hogy van valami tárgy, amit beültetnek, vagyis hozzávarrnak a szövethez, és azon a tárgyon vannak kialakítva ezek a mélyedések, és nyilván lyukak is, ahol ölteni kell.

Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 70

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár: Legvalószínűbb, hogy nem horony, hanem inkább valamilyen furat lesz ez, de rajz nélkül tényleg nehéz eldönteni. A lényeg, hogy a beültetőeszköz elmozdítása nélkül férjenek hozzá a rögzítővarratokhoz.
1 day15 hrs
  -> Igen, azért gondolom, hogy vájatról van szó, mert úgy képzelem, hogy a vájatban végighúzva egy pengét (szike) egyszerűen elvághatóak az öltések.




Reference comments


1 hr
Reference

Reference information:
Nekem a (kút >) "kutacs" jut róla eszembe, de erre nem a germán"well"-t, hanem az újlatin "fontanel(le)"-t használják. Lehet, hogy vki (nem anyanyelvi személy) "suture/fontanel(le)" helyett írt "suture/well"-t?

Andras Mohay
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24

2 hrs
Reference

Reference information:
The third feature is the improved placement of suture wells, and improved suturing techniques that facilitate severing the suture lines and assembly of the device. The invention used one or more *suture wells* that are positioned so as to enhance visibility and accessibility of the suture wells to the surgeon or other user. Moreover, the suture routing provides wider attachment points for greater stability of the ring on the holder.

http://www.wipo.int/pctdb/en/wo.jsp?IA=WO2006102513&WO=20061...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-08-25 13:45:16 GMT)
--------------------------------------------------

Lehet akár valami tok ill. mélyedés, ami a varratot az eszközön tárolja a használatbavétel idejéig. Nem tudom ezt megerösíteni.

Jim Tucker
United States
Native speaker of: English
Note to reference poster
Asker: Ezek szerint elképzelhető a varrat csatorna...

Asker: Ez valószínűleg teljesen szubjektív, de én a tokot zártnak képzelem, a csatornával szemben, ami lehet egyik oldalról nyitott is, pont a jobb láthatóság érdekében, de ez teljesen szabad asszociáció. Végülis a magyar megfelelőjét keresem.