ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Hungarian » Medical (general)

bowel habit

Hungarian translation: székletürítési szokás/habitus

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bowel habit
Hungarian translation:székletürítési szokás/habitus
Entered by: Dora Miklody

12:17 Jul 8, 2013
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / belek
English term or phrase: bowel habit
Patients presenting with new onset abdominal signs and symptoms, such as abdominal pain, haemorrhage and/or fever with unexplained change in bowel habits should interrupt xxx treatment and be evaluated promptly for early identification of diverticulitis which can be associated with gastrointestinal perforation.

Köszönöm!
Dora Miklody
székletürítési szokás/habitus
Explanation:
Mindkettő helyes és mindkettőt ugyanúgy használják.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day11 hrs (2013-07-09 23:39:52 GMT)
--------------------------------------------------

Referenciák:

http://www.haveigotbowelcancer.com/Information.aspx?id=52

Change of bowel habit

Definition: A change in the number of times you visit the toilet to pass motions or changes in the the consistency, colour or shape of the stool.


http://eutct.ema.europa.eu/eutct/viewTermDisplay.do?format=R...

Change in bowel habit NOS
Székelési habitus megváltozása k.m.n.


http://www.informed.hu/?tPath=/view/&documentview_type=save&...

Typical symptoms are the abdominal pain or discomfort and altered bowel habits

Jellegzetes tünetei a hasi fájdalom és a megváltozott székletürítési szokások

http://www.medaesthetica.hu/gasztroenterologia/

A székletürítési szokások (gyakoriság, mennyiség) változása vastagbél daganat tünete lehet. A tartósan fennálló székrekedés a végbél és végbélnyílás különböző betegségeihez vezethet.

http://mob.gyemszi.hu/details.jsp?ITEMID=552731

Jellegzetes tünetei a hasi fájdalom és a megváltozott székletürítési szokások.

http://phd.sote.hu/mwp/phd_live/vedes/export/keszthelyiattil...

A székelési szokásokban a másik jelentős változás volt a
székelések számának sokszorozódása.

Jut eszembe:


SZÉKLETHABITUS-ként is hívják ...

http://www.bel2.sote.hu/Oktat/2013/felev_1/gasztro/130311_he...

Széklethabitus változás (hasmenés; székrekedés)

http://www.klinikaikozpont.u-szeged.hu/onko/hu/search-22.htm...


13. 11. eset
(Oktatás/Esettár)
Anus tumor sikeres kezelésének esete Az 52 éve nőbeteg mintegy másfél éve vette észre a végbélnyílás körül jelentkező, sokasodó fájdalmatlan dudorokat.
Széklethabitus változás


Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Azóta megjött a visszajelzés, az üf Kati megoldását tartotta jónak, legszívesebben megfelezném a pontokat.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3szokásos bélműködés
József Lázár
5 +1székletürítési szokás/habitus
Katalin Szilárd


Discussion entries: 11





  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
szokásos bélműködés


Explanation:
bowel habit tágabb, mint székletürítés: Any change in your bowel habits that is of concern to you is one you should report to your doctor. Changes may include having more frequent or less frequent bowel movements than usual for you, changes in the appearance or consistency of your stool, pain that you have when you are having a bowel movement, constipation or diarrhea.


    Reference: http://www.intelihealth.com/IH/ihtIH/wsihw000/8270/8528/1891...
József Lázár
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Azóta megjött a visszajelzés, az üf Kati megoldását tartotta jónak, legszívesebben megfelezném a pontokat.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Szilárd: Bowel habits: How often you normally open your bowels (go to the toilet). A bélműködés az a bowel movement angolul. A bowel movemement a székletűrítés egy része.
25 mins

agree  Ildiko Santana: "Bowel habits are the time, size, amount, consistency and frequency of bowel movements throughout the day." (bowel movement: székletürítés)
3 hrs

agree  Péter Tófalvi: A szokásos nem kell. A bélműködés változásáról van szó. Ildikónak: bowel movement = bélmozgás.
20 hrs

agree  Erzsébet Czopyk: bowel habit tágabb, mint székletürítés
22 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
székletürítési szokás/habitus


Explanation:
Mindkettő helyes és mindkettőt ugyanúgy használják.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day11 hrs (2013-07-09 23:39:52 GMT)
--------------------------------------------------

Referenciák:

http://www.haveigotbowelcancer.com/Information.aspx?id=52

Change of bowel habit

Definition: A change in the number of times you visit the toilet to pass motions or changes in the the consistency, colour or shape of the stool.


http://eutct.ema.europa.eu/eutct/viewTermDisplay.do?format=R...

Change in bowel habit NOS
Székelési habitus megváltozása k.m.n.


http://www.informed.hu/?tPath=/view/&documentview_type=save&...

Typical symptoms are the abdominal pain or discomfort and altered bowel habits

Jellegzetes tünetei a hasi fájdalom és a megváltozott székletürítési szokások

http://www.medaesthetica.hu/gasztroenterologia/

A székletürítési szokások (gyakoriság, mennyiség) változása vastagbél daganat tünete lehet. A tartósan fennálló székrekedés a végbél és végbélnyílás különböző betegségeihez vezethet.

http://mob.gyemszi.hu/details.jsp?ITEMID=552731

Jellegzetes tünetei a hasi fájdalom és a megváltozott székletürítési szokások.

http://phd.sote.hu/mwp/phd_live/vedes/export/keszthelyiattil...

A székelési szokásokban a másik jelentős változás volt a
székelések számának sokszorozódása.

Jut eszembe:


SZÉKLETHABITUS-ként is hívják ...

http://www.bel2.sote.hu/Oktat/2013/felev_1/gasztro/130311_he...

Széklethabitus változás (hasmenés; székrekedés)

http://www.klinikaikozpont.u-szeged.hu/onko/hu/search-22.htm...


13. 11. eset
(Oktatás/Esettár)
Anus tumor sikeres kezelésének esete Az 52 éve nőbeteg mintegy másfél éve vette észre a végbélnyílás körül jelentkező, sokasodó fájdalmatlan dudorokat.
Széklethabitus változás




Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 294
Grading comment
Azóta megjött a visszajelzés, az üf Kati megoldását tartotta jónak, legszívesebben megfelezném a pontokat.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár: Az ürítés nem egyenlő a működéssel
21 hrs
  -> Köszönöm! Így van...