KudoZ home » English to Hungarian » Medical (general)

Psychotropic substance

Hungarian translation: pszichotrop anyag


14:06 Feb 15, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: Psychotropic substance
1971-ben írtak alá egy erről szóló egyezményt ...
Csilla Takacs
Hungary
Hungarian translation:pszichotrop anyag
Explanation:
(latinos helyesírással: psychotrop)

Lásd például:

4/1980. (VI. 24.) EüM–BM együttes rendelet
a pszichotrop anyagok gyártásáról, feldolgozásáról, forgalomba hozataláról, behozataláról, kiviteléről, raktározásáról és használatáról

http://www.lycaeum.org/languages/hungarian/Law/Law_0.html



--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2005-02-15 14:18:30 GMT)
--------------------------------------------------

A helyesírásra ügyelj: rövid o, ahogy pl. az izotrop szó is (ellenben: izotrópia)
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4pszichotróp anyagnovist
4 +1pszichotrop anyag
Attila Piróth
5pszichotróp szer / anyag
Katalin Szilárd
4pszichotróp anyag
Jozsef Gal


Discussion entries: 3





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
psychotropic substance
pszichotróp anyag


Explanation:
pszichotróp anyag

novist
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 49

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxHungi
2 mins

agree  Janos Barocsi: A Pszichotóp Egyezményről van szó: http://drognet.uw.hu/drogok/alapfogalm.htm
2 mins

agree  Rita Banati: = az idegrendszer müködését befolyásoló anyagok, gyógyszerek
3 mins

agree  dr. Imre Körmöczi
15 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
psychotropic substance
pszichotróp anyag


Explanation:
kis kontextus mindig jól fog.

Jozsef Gal
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
psychotropic substance
pszichotrop anyag


Explanation:
(latinos helyesírással: psychotrop)

Lásd például:

4/1980. (VI. 24.) EüM–BM együttes rendelet
a pszichotrop anyagok gyártásáról, feldolgozásáról, forgalomba hozataláról, behozataláról, kiviteléről, raktározásáról és használatáról

http://www.lycaeum.org/languages/hungarian/Law/Law_0.html



--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2005-02-15 14:18:30 GMT)
--------------------------------------------------

A helyesírásra ügyelj: rövid o, ahogy pl. az izotrop szó is (ellenben: izotrópia)

Attila Piróth
France
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay: ... vagy "izoton" - "izotónia". Az érdekes az, hogy etimológiailag a hosszú "ó" sehol sem indokolt. Mint ahogy az "izotóp" esetében sem, amely némileg kilóg a sorból. Valamennyi alapszava omikront tartalmaz eredetileg.
44 mins

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
pszichotróp szer / anyag


Explanation:
"Az Egyezményben részes államok megtesznek minden alkalmas intézkedést,
ideértve a törvényhozási, közigazgatási, szociális és nevelésügyi
intézkedéseket, arra, hogy megvédjék a gyermekeket az erre vonatkozó
nemzetközi egyezményekben meghatározott kábító- és pszichotrop szerek tiltott
fogyasztásától, és hogy megakadályozzák a gyermekeknek e szerek tiltott
előállításában és kereskedelmében való felhasználását."



    Reference: http://www.gyism.hu/index.php?id=99&backPID=99&begin_at=865&...
    www.magyarorszag.hu/ugyintezo/ jogszabhiv/54_2004_XII_13_AB_hat_.html
Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 313