ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Hungarian » Medical: Instruments

reteral stent

Hungarian translation: húgyvezeték-stent


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reteral stent
Hungarian translation:húgyvezeték-stent
Entered by: Janos Fazakas

18:29 Jul 13, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments / katéterek
English term or phrase: reteral stent
Katéterekkel bajlódom, és belebotlottam a "reteral stent" kifejezésbe. A "reteral"-t sehol nem találom, sem a szótáramban, sem a Websterben. Tudja-e valaki, hogy mi ez?
Janos Fazakas
húgyvezeték-stent
Explanation:
Ha már húgyvezeték-szűkületről, húgyvezeték-elzáródásról beszélünk, akkor leghelyesebb a magyar kifejezések használata. Ha valaki azt mondaná, hogy a húgyvezeték-szűkületét ureterális stent bevezetésével orvoslták, akkor az nagyon mesterkéltnek hangzana.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Kosyonom
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2húgyvezeték-stent
JANOS SAMU
5 +1ureterális stent
Katalin Szilárd


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
húgyvezeték-stent


Explanation:
Ha már húgyvezeték-szűkületről, húgyvezeték-elzáródásról beszélünk, akkor leghelyesebb a magyar kifejezések használata. Ha valaki azt mondaná, hogy a húgyvezeték-szűkületét ureterális stent bevezetésével orvoslták, akkor az nagyon mesterkéltnek hangzana.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Kosyonom

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Bolgar: szerintem is csak elírás
10 hrs

neutral  Katalin Szilárd: Ebben igazad van János, csak hogy ez orvosi szakszöveg, és akkor "ureter/ureterális stent". A húgyvezeték-szűkület kifejezést egy orvos szájából szinte csak akkor hallod, ha beteggel (laikussal) beszélget. Orvosi nyelven: ureter stenosis (szűkület).
14 hrs

agree  Gabor Kun: egybe kell írni, mivel csak 5 szótag
10 days

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
(u)reteral stent - hiányzik az "u" az elejéről
ureterális stent


Explanation:
"A Boston Scientific® által kínált ureterális stentek a következő anyagokból készülnek:

Percuflex®

C-flex®

Poliuretán

Silitek®

Szilikon

Polaris™ Dual Durometer Percuflex® ureteral stent, HydroPlus™ bevonattal"



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-07-13 21:00:06 GMT)
--------------------------------------------------

http://drinfo.eszcsm.hu/drinfo/pid/0/betegsegKonyvProperties...

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2006-07-14 08:26:25 GMT)
--------------------------------------------------

http://drinfo.eszcsm.hu/drinfo/pid/0/betegsegKonyvProperties...

Itt "uretera stentet" írnak.


    Reference: http://www.mivelle.hu/urol.htm
    www.surgeryencyclopedia.com/ St-Wr/Ureteral-Stenting.html
Katalin Szilárd
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 160

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay: igen, ez a plauzibilisebb
8 mins
  -> Köszönöm!

disagree  JANOS SAMU: azért mert a Boston Scientific fordítója elfelejtett magyarul, nem kell utánozni
1 hr
  -> A linket csak megerősítésként írtam. A létező ureterális kifejezés alapján nekem egyértelmű volt, hogy akkor ez "ureterális stent". Ezért szerintem még mindig Bodrossy Dr. javaslata a legjobb: "uréter stent". Vagy lásd fent.

agree  Gabor Kun: esserossz
10 days