KudoZ home » English to Hungarian » Nuclear Eng/Sci

Core-catcher (for reactor core)

Hungarian translation: reaktormag-tartó


22:12 Apr 22, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Nuclear Eng/Sci
English term or phrase: Core-catcher (for reactor core)
as a „reasonable“ coverage of risks
Dalma Kulcsar
Hungarian translation:reaktormag-tartó
Explanation:
Ezek a reaktortartályon belül található elemek, melyek a mag leolvadásakor megakadályozzák, hogy a leolvadt radioaktív részek a reaktortartály falához kerüljenek, és egyben olyan cirkulációt hoznak létre, mely hűti a leolvadt magot.

"Nemzetközi szabadalmi osztályozás NSZO7 szerinti G21C9/016 osztály:

Angol változat: core catcher
Magyar változat: reaktormag-tartó"
www.arcanum.com/free_zone/classifications/ipc/ipc7/hg21c01....
Selected response from:

István Hirsch
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1reaktormag-tartó
István Hirsch
4 +1konténment / (biztonsági) reaktortartálykpeter
2(biztonsági) hűtőrendszerHungary GMK


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
core-catcher (for reactor core)
(biztonsági) hűtőrendszer


Explanation:
A mag megolvadását akadályozza meg vészhelyzet esetén.
"A passive "core catcher" is provided for preventing the escape of radiation in the unlikely event of a major failure of a nuclear reactor by melt-down of the core. The "core-catcher" structure includes a narrow vertically downwardly extending isolation tube, and aligned narrow heat-exchange structure forming a chilled wall crucible in which the molten uranium oxide forms a container for itself including a "frozen" or solid layer of uranium oxide adjacent the heat exchanger wall. A passive cooling system may include a water tower adjacent the above-ground reactor structure, which dissipates heat from the core-catcher heat exchanger, and from within the above-ground reactor structure by a second local heat exchanger. "
http://www.freepatentsonline.com/4442065.html

Semmi közöm az atomreaktorokhoz, bátr a fizikát szerettem, ezért ez csak egy tipp.

Hungary GMK
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
core-catcher (for reactor core)
reaktormag-tartó


Explanation:
Ezek a reaktortartályon belül található elemek, melyek a mag leolvadásakor megakadályozzák, hogy a leolvadt radioaktív részek a reaktortartály falához kerüljenek, és egyben olyan cirkulációt hoznak létre, mely hűti a leolvadt magot.

"Nemzetközi szabadalmi osztályozás NSZO7 szerinti G21C9/016 osztály:

Angol változat: core catcher
Magyar változat: reaktormag-tartó"
www.arcanum.com/free_zone/classifications/ipc/ipc7/hg21c01....


István Hirsch
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dalma Kulcsár: köszönöm a tökéletes választ és a címet
19 hrs
  -> Köszönöm.

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
core-catcher (for reactor core)
konténment / (biztonsági) reaktortartály


Explanation:
Így nevezik a reaktortartályt és bizonyos hűtököri elemeket magában foglaló biztonsági védőburkolatot, amely megakadályozza, hogy üzemzavar esetén szennyező anyag jusson ki. Felmerült még bennem, hogy egyszerűen a (biztonsági) reaktortartályról is szó lehet, bővebb szövegkörnyezet segíthetne eldönteni.

--------------------------------------------------
Note added at 9 óra (2008-04-23 07:57:03 GMT)
--------------------------------------------------

Most látom csak a következő kérdést. :) ott lesz a konténment, itt meg csak a másik!

--------------------------------------------------
Note added at 21 óra (2008-04-23 20:04:23 GMT)
--------------------------------------------------

Tehát a válaszom végül: (biztonsági) reaktortartály


    Reference: http://www.kfki.hu/fszemle/fsz0801/szatmary0801.html
    Reference: http://www.npp.hu/biztonsag/AeBiztonsag.htm
kpeter
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  István Hirsch: Ez nem a reaktortartályt, hanem az abban elhelyezett elemet jelenti.
20 hrs
  -> Igazad lehet!

agree  Dalma Kulcsár: köszönöm a megoldást (a konténmentet használják) és a címeket
1 day5 hrs




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (3): kyanzes, Hungary GMK, kpeter