KudoZ home » English to Hungarian » Nuclear Eng/Sci

Containment

Hungarian translation: a primerkör sugárzásgátló épületszerkezete


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Containment
Hungarian translation:a primerkör sugárzásgátló épületszerkezete
Entered by: Dalma Kulcsár

23:41 Apr 22, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Nuclear Eng/Sci / reactors
English term or phrase: Containment
in e.g.: "Very strong containment structure (ability to resist airplane crash is mentioned as possible criterion) of European Pressurized water Reactors"
Dalma Kulcsár
a primerkör sugárzásgátló épületszerkezete
Explanation:
Használják a containment szót is, de ebben az esetben a javasolt a legpraktikusabb.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1konténmentkpeter
5hermetikus tér
István Hirsch
5a primerkör sugárzásgátló épületszerkezete
JANOS SAMU
4"védőburkolat (containment)"Andras Mohay


  

Answers


52 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
containment
a primerkör sugárzásgátló épületszerkezete


Explanation:
Használják a containment szót is, de ebben az esetben a javasolt a legpraktikusabb.


    Reference: http://www.haea.gov.hu/web/v2/portal.nsf/letoltes_hu/3018D97...
JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
containment
"védőburkolat (containment)"


Explanation:
Tkp. nemzetközi szó, nem fordítandó, és a fenti megoldás tapintatosan eligazítja azokat is, akik ezt nem tudták.

Hulladékelhelyezés: az újrafeldolgozás után megmaradó radioaktív .... biztonsági berendezéseket helyeznek el a védőburkolaton (ún. containment) belül. A ...
www.energia.bme.hu/docs/notes/energ/eromuvek_1a.pdf

Itt látható számtalan ad hoc magyarítása:

http://www.google.hu/search?q=Containment radioaktív&hl=hu&l...

Andras Mohay
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
containment
hermetikus tér


Explanation:
Régebben hermetikus tartály volt a neve, most "hermetikus tér"-nek nevezik (266 találat), pl.:

Containment vagy hermetikus tér (p. max. =5 ill. 1,5 bar) a. radioaktív szennyez dések kikerülése esetén, egy hurokcs. törése esetén az aktivitáshordozók ...
www.energia.bme.hu/regihonlap/docs/notes/energ/energ7.pdf

A hermetikus tér és a lokalizációs rendszer együtt egyenértékű a nyugati PWR-ekben alkalmazott containmenttel. A containment a reaktort és a primer köri ...
www.npp.hu/mukodes/tipusok/bvrendszer.htm


István Hirsch
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 24

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
containment
konténment


Explanation:
Magyarázatot és KFKI-s és paksi referenciákat ld. az előző kérdéshez írott válaszomnál.

kpeter
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxzsuzsa369: Úgy látszik ez valóban így honosodott meg: http://www.google.hu/search?hl=hu&ie=ISO-8859-2&q=kontnment&b...
10 hrs
  -> Köszönöm.