KudoZ home » English to Hungarian » Other

points for attention

Hungarian translation: betartandó szempontok


06:28 Sep 10, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Other
English term or phrase: points for attention
A teljes mondat:
The guidelines contain points for attention on how to assess relevant risks.

A megfogalmazással vagyok gondban: szívem szerint tekervényesen fordítanám (tartalmaznak olyan pontokat, amelyekre oda kell figyelni a vonatkozó kockázatok értékelésének mikéntjével kapcsolatban), de ez túl hosszúnak tűnik.

Szélesebb szövegkörnyezet: kockázatelemzés és kockázatkezelés az uniós vámhatóságoknál (szakértői ajánlások, iránymutatások, a végrehajtási rendelkezések tervezete).
Eva Blanar
Hungary
Hungarian translation:betartandó szempontok
Explanation:
... vagyis figyelembe veendő.
Selected response from:

xxxHungi
Grading comment
ez ugyan inkább "to be complied with", de azt hiszem, ez valóban az, hogy "amire oda kell figyelni"
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5[kiemeli]
JANOS SAMU
4 +1betartandó szempontokxxxHungi
4 +1figyelemre méltó, ill. fontos
Andras Szekany
4Lásd lent.HalmoforBT


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
figyelemre méltó, ill. fontos


Explanation:
-

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: ...tartalmazzák a vonatkozó kockázatok értékelési módszereinek fontos pontjait.
6 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
betartandó szempontok


Explanation:
... vagyis figyelembe veendő.

xxxHungi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 23
Grading comment
ez ugyan inkább "to be complied with", de azt hiszem, ez valóban az, hogy "amire oda kell figyelni"

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay: "points for attention" = (néhány) fontos szempontot
6 hrs
  -> Köszönöm!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
[kiemeli]


Explanation:
Megint csak el kell mozdulni az angol/amerikai gondolkodástól és olyan kifejezést használni, ami simulékonyan fejezi ki a gondolatot. A magyar "kiemeli" tökéletesen beleillik, mivel amit magyarban kiemelünk, pontosan az a points for attention. Tehát a magyar mondat: Az irányelvek azt emelik ki, hogy hogyan kell az üggyel kapcsolatos kockázatokat felmérni/értékelni. Ezt alakíthatod a szövegkörnyezetnek megfelelően.

JANOS SAMU
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 106

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Lásd lent.


Explanation:
SAMU elvével egyetértve egy laza változat:
Az irányelvek tartalmazzák az előforduló kockázatok megállapítására/meghatározására vonatkozó/alkalmas/szolgáló pontokat/részeket/részleteket/szövegeket/tudnivalókat.


HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 65