KudoZ home » English to Hungarian » Other

find out

Hungarian translation: bővebben


14:17 Oct 24, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Other / EU, kutatás
English term or phrase: find out
To find out about European research...

Ez csak egy cím, a frappáns fordításon gondolkozom.

"Az európai kutatással kapcsolatos ismeretszerzés..."
"Az európai kutatással kapcsolatos újabb ismeretek..."

A "find out" érzékelésem szerint azt fejezi ki, hogy új ismeretek szerzése (ez esetben a cikk olvasójának új).

Szerintetek hogy érdemes ezt a legtömörebben megfogalmazni?
SZM
Hungarian translation:bővebben
Explanation:
Bővebben az eurrópai kutatásról.
Ennél tömörebb talán nem kell.
Selected response from:

xxxdenny
Grading comment
Ez tényleg tömör, és beleérthető az is, hogy új információt tartalmaz, köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3Lásd lent.HalmoforBT
4bővebbenxxxdenny


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
Lásd lent.


Explanation:
Sok lehetőséget érzek:
1. Adott a kutatás, és arról megtud/kiderít vmit, kifürkész, rájön (a nyitjára/csínjára/titkára ).
2. Valami új dolgot akar a kutatásban: kiötlik, kifundál stb. valami új módszert...

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 65
Notes to answerer
Asker: Annyira nem világrengető dolgokról van szó, éppen csak arról, hogy melyik programra mennyi pénzt szánnak, de maga az információ itt újnak számít.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay: Esetleg: "Ki mit csinál az európai kutatásban" Ś Vö. A "Ki mit csinál az Európai Unióban" című részből pedig megtudhatjuk, hogy az egyes intézményekben... www.pmtkht.hu/hl2.html
34 mins
  -> köszönöm

agree  Meturgan
5 hrs
  -> köszönöm

agree  juvera: Mohayval egyetértve, mert az "új" szó nem szerepel itt. Ez annak új, aki nem tudja, milyen kutatásokat végeznek, de SZM jól fogja fel, a lényeg az információ nyújtása.
20 hrs
  -> köszönöm

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bővebben


Explanation:
Bővebben az eurrópai kutatásról.
Ennél tömörebb talán nem kell.

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 100
Grading comment
Ez tényleg tömör, és beleérthető az is, hogy új információt tartalmaz, köszönöm.