KudoZ home » English to Hungarian » Other

Counter-acting fragmentation

Hungarian translation: ellensúlyozza a felaprózódást


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Counter-acting fragmentation
Hungarian translation:ellensúlyozza a felaprózódást
Entered by: SZM

18:26 Oct 26, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Other / EU, kutatás
English term or phrase: Counter-acting fragmentation
A szövegkörnyezet, ill. főcím:
A keretprogramok hatása az Európai Kutatási környezetre.
Ennek egy alcíme:
Counter-acting fragmentation of ERA (European Research Area)

A felaprózódást értem, a jelzőjét nem.
SZM
ellensúlyozza a felaprózódást
Explanation:
Nem jelző, ige.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2006-10-26 18:46:24 GMT)
--------------------------------------------------

Vagy: a felaprózódás ellensúlyozása
Selected response from:

juvera
Grading comment
Nehéz volt kiválasztani, de egy hajszállal több esélyt adnék az ellensúlyozásnak. Bízom abban, hogy ha akadályozást akartak volna, akkor más szót használnak rá. Köszönöm mindkettőtöknek!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2ellensúlyozza a felaprózódástjuvera
3 +1megakadályoz, meghiúsít, ellene hat
Dr. Janos Annus


Discussion entries: 4





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
counter-acting fragmentation
ellensúlyozza a felaprózódást


Explanation:
Nem jelző, ige.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2006-10-26 18:46:24 GMT)
--------------------------------------------------

Vagy: a felaprózódás ellensúlyozása

juvera
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 99
Grading comment
Nehéz volt kiválasztani, de egy hajszállal több esélyt adnék az ellensúlyozásnak. Bízom abban, hogy ha akadályozást akartak volna, akkor más szót használnak rá. Köszönöm mindkettőtöknek!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxdenny
19 hrs
  -> Kösz.

agree  János Kohl
4 days
  -> Kösz.

22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
counter-acting fragmentation
megakadályoz, meghiúsít, ellene hat


Explanation:
Csak gondolom, találgatom. Az ERA felaprózódásának megakadályozása, meghiúsítása.

Dr. Janos Annus
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  HalmoforBT: Ellene hat.
11 hrs

neutral  xxxdenny: a felaprózódás tény, azt megakadályozni nem lehet, csak ellensúlyozni
19 hrs