KudoZ home » English to Hungarian » Other

ethical review

Hungarian translation: etikai felülvizsgálat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ethical review
Hungarian translation:etikai felülvizsgálat
Entered by: SZM

14:05 Oct 27, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Other / EU, kutatás
English term or phrase: ethical review
Promoting better science through ethics research
and ethical review

Az etikai vizsgálat itt nem jó, áttekintés esetleg lehet, vagy ennél jobb, köszönöm előre is.
SZM
etikai felülvizsgálat
Explanation:
vagy: ellenőrző vizsgálat
arra az esetre gondolok, amikor a vizsgálat tárgya nem az etika, hanm a vizsgálat etikája (etikus volta) a kérdés
Selected response from:

xxxdenny
Grading comment
Ketten majdnem egyformát mondtatok, mást nem tehetek, mint hogy a korábbit jelölöm be, de mindegyikteknek köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3etikai felülvizsgálatxxxdenny
4etikai vizsgálat, felülvizsgálat
Katalin Horváth McClure


Discussion entries: 2





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
etikai felülvizsgálat


Explanation:
vagy: ellenőrző vizsgálat
arra az esetre gondolok, amikor a vizsgálat tárgya nem az etika, hanm a vizsgálat etikája (etikus volta) a kérdés

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 100
Grading comment
Ketten majdnem egyformát mondtatok, mást nem tehetek, mint hogy a korábbit jelölöm be, de mindegyikteknek köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay: "etikai szempontú felülvizsgálat", ld itt: eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:52005PC0442:HU:NOT
1 hr

agree  Dr. Janos Annus: Szerintem is etikai felülvizsgálat, melynek alapján etikai engedély kiadására kerül sor. Lehet még etikai értékelés, nekem pl. ezt írta az etikai bizottság. A XX-et kutatásetikai szempontból értékelte és .... megfelelőnek találta. Az ethics research más.
1 day18 hrs

agree  Erzsébet Czopyk: etikai felülvizsgálat
1 day20 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
etikai vizsgálat, felülvizsgálat


Explanation:
Denny "etikai felülvizsgálat" javaslata jó.
Szerintem a mondat
"Promoting better science through ethics research and ethical review"
valahogy így lehetne:
"A tudomány javítása etikai kutatások és etikai felülvizsgálatok révén"
Vagyis arról van szó, hogy a tudománynak, a tudományos kutatásoknak kell etikusnak lenniük, (pl. biológiai, orvosbiológiai kutatások esetén elég egyértelmű), ezért kell magát az etikai kérdéseket tanulmányozni, és a tudományt, ill. a tudományos kutatásokat etikai felülvizsgálat alá vetni, etikai szempontból megvizsgálni.
Ezáltal javul a tudomány egésze.

Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 124