KudoZ home » English to Hungarian » Other

Standards-Setting Bodies

Hungarian translation: szabványosító testületek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Standards-Setting Bodies
Hungarian translation:szabványosító testületek
Entered by: DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation

14:09 Apr 4, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Other / Standards-Setting Bodies
English term or phrase: Standards-Setting Bodies
standard-megállapító szerv(ek)? Van nálunk megfelelője ennek?
DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation
Hungary
szabványosító testületek
Explanation:
Ezek közül két szabványt szoktak ma a leggyakrabban említeni, az ISO szabványosító testület OSI szabványát, illetve az Internet hálózat TCP/IP szabványos ...
fi.inf.elte.hu/~csb/b5/node28.html
b) "szabvány": minden, valamely elismert szabványosító testület által jóváhagyott műszaki előírás ismételt vagy folyamatos alkalmazáshoz, ...
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31993L0065:HU:HTML

Selected response from:

HalmoforBT
Grading comment
Sok köszönet
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1szabványosító testületekHalmoforBT
5szabványosítási testületZoltán Medgyesi
3 +1szabványügyi hivatal / szabványügyi testület
Levente Bodrossy Dr.
4 -1jog(szabály)-alkotó
Andras Szekany


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
standards-setting bodies
szabványosítási testület


Explanation:
Nincs magyarázat.

Zoltán Medgyesi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
standards-setting bodies
szabványügyi hivatal / szabványügyi testület


Explanation:
Nem tudom, mi a pontos szövegkörnyezet, de mit szólsz ezekhez?

Levente Bodrossy Dr.
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Áron Török
1 hr

21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
standards-setting bodies
szabványosító testületek


Explanation:
Ezek közül két szabványt szoktak ma a leggyakrabban említeni, az ISO szabványosító testület OSI szabványát, illetve az Internet hálózat TCP/IP szabványos ...
fi.inf.elte.hu/~csb/b5/node28.html
b) "szabvány": minden, valamely elismert szabványosító testület által jóváhagyott műszaki előírás ismételt vagy folyamatos alkalmazáshoz, ...
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31993L0065:HU:HTML



HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 65
Grading comment
Sok köszönet

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: Szerintem ez a magyarosabb, nem a szabványosítási.
10 hrs
  -> köszönöm

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
standards-setting bodies
jog(szabály)-alkotó


Explanation:
picit tágabb értelemben

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Horváth McClure: Ez nagyon tágabb. A szabványok meg a jogszabályok más kategória, és az azokat megalkotó testületek is különbözőek. A javaslatod angolul leginkább "legislative" lenne.
10 hrs
  -> defaultban igazad van, de, a szabvány, amikor megszületik, jogszabály erővel bír(?) ..:-)