KudoZ home » English to Hungarian » Other

Interoperability protocols

Hungarian translation: interoperabilitási protokollok


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Interoperability protocols
Hungarian translation:interoperabilitási protokollok
Entered by: Dora Miklody

21:09 Feb 20, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Other
English term or phrase: Interoperability protocols
• Interoperability protocols for national instances to contribute data to the wwww
Dora Miklody
Hungary
interoperabilitási protokollok
Explanation:
vagy: együttműködést elősegítő egyezmények (attól függően, hogy mennyire követed a kialakult használatot, akármennyire magyartalan is, illetve mennyire mersz kiállni a bikfanyelv magyarítása mellett)

a protokoll igenis két l, tessék helyesírási szótárban utánanézni

A mondat alapján arról lehet szó, hogy pl. az EU 27 országának mindegyikében van egy azonos szerepet ellátó nemzeti intézmény (pl. statisztikai hivatal). A cél az, hogy egy olyan megoldást lehessen találni, amely biztosítja ezek következetes és egymásra épülő, ill. egymás által értelmezhető adatszolgáltatását.

Az "interoperabilitás" ilyen formában a katonai nyelvben (pl. NATO) fordul elő a magyarban, a többi területen talán bátrabban lehet magyarítani.
Selected response from:

Csaba Ban
Hungary
Grading comment
nagyon szépen köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2együttműködési prtotokol
Balázs Sudár
4csereszabatossági/kompatibilitási protokollok
Péter Tófalvi
3 -1interoperabilitási protokollok
Csaba Ban


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
interoperability protocols
csereszabatossági/kompatibilitási protokollok


Explanation:
Nem nagyon van rá találat a neten.

--------------------------------------------------
Note added at 10 perc (2008-02-20 21:19:28 GMT)
--------------------------------------------------

vagy egy másik:
összeférhetőségi protokoll

Péter Tófalvi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 26

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
interoperability protocols
interoperabilitási protokollok


Explanation:
vagy: együttműködést elősegítő egyezmények (attól függően, hogy mennyire követed a kialakult használatot, akármennyire magyartalan is, illetve mennyire mersz kiállni a bikfanyelv magyarítása mellett)

a protokoll igenis két l, tessék helyesírási szótárban utánanézni

A mondat alapján arról lehet szó, hogy pl. az EU 27 országának mindegyikében van egy azonos szerepet ellátó nemzeti intézmény (pl. statisztikai hivatal). A cél az, hogy egy olyan megoldást lehessen találni, amely biztosítja ezek következetes és egymásra épülő, ill. egymás által értelmezhető adatszolgáltatását.

Az "interoperabilitás" ilyen formában a katonai nyelvben (pl. NATO) fordul elő a magyarban, a többi területen talán bátrabban lehet magyarítani.

Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Grading comment
nagyon szépen köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Péter Tófalvi: Megmondom őszintén nem támogatom ennek a szónak - interoperabilitás - elterjedését a magyar nyelvben, mert nehezen kiejthető, nem illeszkedik nyelvünk hangzásvilágához. Ettől függetlenül a pont jogosan jár.
2 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
interoperability protocols
együttműködési prtotokol


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2008-02-20 21:18:22 GMT)
--------------------------------------------------

A webszolgáltatások együttműködést (interoperabilitást) biztosítanak
hu.wikipedia.org/wiki/Webszolgáltatás

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2008-02-20 21:19:26 GMT)
--------------------------------------------------

hoppá, protokol :)

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-02-21 07:34:22 GMT)
--------------------------------------------------

Még egy hoppá: protokoll, Köszönöm Andrásnak a kiegészítést, én már nem is láttam.

Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 107
Notes to answerer
Asker: segítsünk a magyarul nem olyan jól tudokon, akiket megzavarhat az elgépelés: protokol :), de ezt a választ kerestem


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Hajdu: -ok
1 min
  -> Köszönöm!

agree  Andras Szekany: nem két ll?
9 hrs
  -> De igen, protokoll, Csak 48 órája fordítottam egy filmet. Köszönöm. :)