KudoZ home » English to Hungarian » Other

get up to

Hungarian translation: csak egy megjegyzés


06:43 Mar 15, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Other / kifejezés
English term or phrase: get up to
Az egész mondat értelme veszik el számomra ezzel a kifejezéssel a végén, mert nekem nem elég konkrét.

So if your life did happen to be judged solely on your income, with no question asked about how you came by it, and if there was no moral imperative to hold you back, "gaming" would be too gentle a word for what you might get up to.
Andrea Garamvölgyi
Hungary
Hungarian translation:csak egy megjegyzés
Explanation:
Itt a gaming szerintem nem szerencsejátélot, hanem visszaélést jelent: gaming the system. (másképp miért lenne idézőjelben?) Ennek megfelelően arról van szó, hogy a visszaélés a legkevesebb, amit elkövethetsz. Get up to -itt- amilyen mélyre sűllyedhetsz.
Selected response from:

xxxdenny
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3csak egy megjegyzésxxxdenny
5 +1válogathatsz
JANOS SAMU
4lásd alább
Eniko Wright
4sántikál/művel/mesterkedik/vetemedikxxxzsuzsa369


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
válogathatsz


Explanation:
A kérdést helytelenül tetted fel. Helyesen ez volna: "what you might get up to." A válasz: amit választhatsz. Tehát ha erkölcsi gátlásaid nincsenek, akkor a "szerencsejáték" semmiség ahhoz képest, amik közül válogathatsz.

JANOS SAMU
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 106

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Istvan Nagy
1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lásd alább


Explanation:
erről mi lenne a vélemény? : ...és nincsenek erkölcsi korlátaid, akkor a "szerencsejáték" még a legártatlanabb lenne a sok közül.

Eniko Wright
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sántikál/művel/mesterkedik/vetemedik


Explanation:
túl enyhe kifejezés arra, amit művelhetnél

amire vetemedhetnél

amiben sántikálhatnál/mesterkedhetnél

vagy valami hasonló...

xxxzsuzsa369
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
csak egy megjegyzés


Explanation:
Itt a gaming szerintem nem szerencsejátélot, hanem visszaélést jelent: gaming the system. (másképp miért lenne idézőjelben?) Ennek megfelelően arról van szó, hogy a visszaélés a legkevesebb, amit elkövethetsz. Get up to -itt- amilyen mélyre sűllyedhetsz.

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 100
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxzsuzsa369: Én is gyanítom, hogy itt nem szerencsejátékról van szó. A visszaélés jól hangzik, vagy talán lehetne a rendszer kijátszása is, és akkor megmarad az eredeti átvitt értelme.
30 mins
  -> igen, a kijátszás jó. Azért is, mert itt nem feltétlenül büntetendő/büntethető aktusról van szó.

agree  Hungary GMK
1 hr

agree  juvera
5 hrs