KudoZ home » English to Hungarian » Other

meddlesome

Hungarian translation: magánügyekbe avatkozó


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:meddlesome
Hungarian translation:magánügyekbe avatkozó
Entered by: Kornelia Robertson

12:42 Mar 16, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Other
English term or phrase: meddlesome
Előzmény: a brit kormány 300 millió fontot akart költeni új óvodai és bölcsődei helyek megteremtésére. Ennek mindenki örült.

The only terms in which the opposition challenged the policy were over the wisdom of blowing so much public money on a meddlesome idea.

A tervezettel szemben egyetlen ellenérvként az fogalmazódott meg, hogy nem bölcs dolog a közpénzekből ilyen sokat költeni egy (tolakodó?, alkalmatlankodó?, kornyeles?) ötletre.

Szerintem egyik sem jó megoldás, de nincs ötletem, mi az, ami illik a mondatba, és azt fejezi ki, amit az eredeti mondat akart.
Andrea Garamvölgyi
Hungary
magánügyekbe avatkozó
Explanation:
Az elképzelés, hogy a childcare problémája magánügy lenne, számunkra a magyar gyakorlat alapján talán elképzelhetetlen, egyetlen, végső, angliai, ellenzéki érvként viszont talán kevésbé abszurd:

"Out of all the factors studied, the key factor affecting lone mothers' employment in the UK is the very high level of childcare costs. Unlike most other countries in the survey, the UK has very little directly or indirectly subsidised childcare.

...

The UK only has a limited number of public childcare places and these are targeted at children deemed to be 'at risk'."

http://www.jrf.org.uk/knowledge/findings/socialpolicy/SP96.a...

Nem ismerem nagyon jól az angliai viszonyokat, de a fentiek (és egyéb hasonló cikkek) alapján nem tartom elképzelhetetlennek, hogy egy ellenzéki érvelésben a childcare Angliában a magánjellegű problémák körébe tartozzon.

A meddlesome ezek alapján a magánügyekbe avatkozót jelentheti (to meddle: intrude in other people's affairs or business; interfere unwantedly), tehát a mondatban a közpénzeket állítjuk szembe a magánügyek megoldásával.
Selected response from:

Kornelia Robertson
United States
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4fontoskodóAngéla Görbe
4ld lent
kyanzes
4könnyelmű/meggondolatlanxxxzsuzsa369
3túlzott mértékben beavatkozóMeturgan
3magánügyekbe avatkozó
Kornelia Robertson


Discussion entries: 1





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fontoskodó


Explanation:
Nem lenne bölcs dolog csupán a fontoskodás kedvéért olyan sok közpénzt erre a célra áldozni.

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2008-03-16 13:08:04 GMT)
--------------------------------------------------

Az ellenzék ezt a húzást csupán fontoskodásnak tekinti.

Angéla Görbe
United Kingdom
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ld lent


Explanation:
Azt gondolom, hogy ebben az esetben az intézkedés szociális jellegét támadja az ellenzék. pl. "leereszkedően szociális" vagy "túlságosan gondoskodó", "szociálisan beavatkozó", "túlzott szociális intézkedések" etc.

kyanzes
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 48

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
túlzott mértékben beavatkozó


Explanation:

A tervezettel szemben egyetlen ellenérvként az fogalmazódott meg, hogy nem bölcs dolog a közpénzekből ilyen sokat költeni egy túlzott mértékben beavatkozó politikai ötletre.

Meturgan
Hungary
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
magánügyekbe avatkozó


Explanation:
Az elképzelés, hogy a childcare problémája magánügy lenne, számunkra a magyar gyakorlat alapján talán elképzelhetetlen, egyetlen, végső, angliai, ellenzéki érvként viszont talán kevésbé abszurd:

"Out of all the factors studied, the key factor affecting lone mothers' employment in the UK is the very high level of childcare costs. Unlike most other countries in the survey, the UK has very little directly or indirectly subsidised childcare.

...

The UK only has a limited number of public childcare places and these are targeted at children deemed to be 'at risk'."

http://www.jrf.org.uk/knowledge/findings/socialpolicy/SP96.a...

Nem ismerem nagyon jól az angliai viszonyokat, de a fentiek (és egyéb hasonló cikkek) alapján nem tartom elképzelhetetlennek, hogy egy ellenzéki érvelésben a childcare Angliában a magánjellegű problémák körébe tartozzon.

A meddlesome ezek alapján a magánügyekbe avatkozót jelentheti (to meddle: intrude in other people's affairs or business; interfere unwantedly), tehát a mondatban a közpénzeket állítjuk szembe a magánügyek megoldásával.

Kornelia Robertson
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Köszönöm!

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
könnyelmű/meggondolatlan


Explanation:
Szerintem itt ilyen értelemben használják.

Egy olyan ügybe ártották magukat, ami meghaladja a képességeiket/lehetőségeiket és könnyelműen odaígértek egy csomó közpénzt az óvodai férőhelyek megteremtésére, anélkül, hogy ezt átgondolták volna.


xxxzsuzsa369
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20