KudoZ home » English to Hungarian » Other

squeak

Hungarian translation: cin-cin


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:squeak
Hungarian translation:cin-cin
Entered by: Péter Tófalvi

11:07 Aug 9, 2002
English to Hungarian translations [Non-PRO]
/ bats
English term or phrase: squeak
Ez a denevér hangja, állitólag. Tudom, hogy ultrahangja van neki, de most kellene valami hangutánzó szó (cinc? nyikk?), vagy irjam azt, hogy cincogás?

Szövegkörnyezet: ez egy denevér mókás monológja, tőmondatok, köztük egy-egy *squeak*.

Előre is köszönöm.
Eva Blanar
Hungary
cincogás (vagy: cinc-cinc)
Explanation:
a denevér (másként: bőregér!) cincogni szokott

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-09 18:24:56 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

persze helyesen: \"cin-cin\"
Selected response from:

Péter Tófalvi
Hungary
Grading comment
Köszönöm, időközben már én is megbékéltem a cincinnel. Mindenesetre köszönöm mindenkinek!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5squeek = cin-cin, de csak az eger cincog
Ildiko Santana
4ciceg
Andras Szekany
4cincogás (vagy: cinc-cinc)
Péter Tófalvi
4En a kovetkezo megtalaltam:
Olga Simon
2nyikorgás ???
Csaba Ban


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
En a kovetkezo megtalaltam:


Explanation:
squeak -
1)cincogás
2)nyikkanás
3)nyikorgás


Olga Simon
Hungary
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 28

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
nyikorgás ???


Explanation:
A "squeak" elsősorban az ajtó, ablak, stb. nyikorgását szokta jelenteni. Hallottam már denevéreket, de nem jutott eszembe kideríteni, hogy is nevezzük a hangjukat.
Talén próbáld meg egy könyvesboltban megnézni a pár hónapja megjelent kétkötetetes Bartos-féle szótárt. Az egyik szóbokor éppen a legkülönfélébb állatok hangjait gyűjti egy csokorba.

Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 561

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cincogás (vagy: cinc-cinc)


Explanation:
a denevér (másként: bőregér!) cincogni szokott

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-09 18:24:56 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

persze helyesen: \"cin-cin\"

Péter Tófalvi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 783
Grading comment
Köszönöm, időközben már én is megbékéltem a cincinnel. Mindenesetre köszönöm mindenkinek!

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
squeek = cin-cin, de csak az eger cincog


Explanation:
Az eredeti szoveg szerzojenek meg van mit tanulnia a deneverekrol. Ok ugyanis ultrahangon "beszelnek", ami az emberi ful szamara nem hallhato tartomany.
Az emberi ful erzekenysegenel magasabb rezgesszamon kibocsatott majd visszaverodo ultrahangjukat felfogjak erzekeny fuleikkel, es igy tajekozodnak a sotetben (sot vilagosban is, ha felzavarjak oket, merthogy nemigen latnak szegenyek).

Az eger cincog, es a "squeek" magyarul cin-cin, ez igaz. Bartos szerint a mokus pedig "cinog". :)

Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1773

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ciceg


Explanation:
igaz, ez meglehetősen tájszó
a denevér az ultrahangot valóban tájékozódásra használja, de kommunikálni egészen magas, de embernek is hallható hangot használ (állítólag)(én még nem beszéltem denevérrel)

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1544