KudoZ home » English to Hungarian » Other

pad (in hockey game)

Hungarian translation: air hockey, panel és egyebek


21:22 Dec 30, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
/ sports / games
English term or phrase: pad (in hockey game)
Még mindig mobiltelefon, most éppen egy azon játszható játék.
"léghoki" játék, gondolom, a rendes jégkorong egyszerűsített változata: van itt egy "top pad" és egy "bottom pad". Ez micsoda?
Csaba Ban
Hungary
Hungarian translation:air hockey, panel és egyebek
Explanation:
Először tisztázzuk, hogy miről is van itt szó: "léghoki" , tehát gondolom "air hockey" az eredeti.
Ez csak annyiban a "rendes jégkorong egyszerűsített változata", hogy koronggal játsszák, és van két kapu, de különben teljesen más.
Asztali játék, az asztal valamivel kisebb, mint egy pingpongasztal. Két térfél van, két személy játszik, mindkét térfél végén van egy kapu. A korongot bele kell ütni az ellenfél kapujába. Mitől léghoki? Az asztal felülete tele van pici lyukakkal, min keresztül alulról levegőt fújnak, és a korong ezen a légpárnán siklik. Tud ám menni nagyon!!! A korong kemény, de sokkal könnyebb, mint az igazi jégkorong. A játékosok kezében egy tárcsa alakú ütő van, amit szintén az asztal felületén kell csúsztatni, úgy kell megütni a korongot. Ez az ütő úgy néz ki, mint egy nagyméretű körbélyegző, vagy egy korongecset szőr nélkül. Az asztalnak pereme van, ahonnan a korong visszapattan, meg persze az ütőkről is pattog, szóval jó hangos játék ez...
Az első linknél, amit ideragasztok lentre, ott egy fénykép az asztalról.
Ennek elektronikus változatai is vannak, a második link például egy PalmPilot verziót mutat be.
Itt van még egy link, ami egy számítógépes változat:
http://www.rocketdownload.com/Details/Acti/3779shot.htm

Na most visszatérve a kérdésedre, hogy a "top pad" meg "bottom pad" mi lehet, csak tippelni tudok.
Gondoljuk végig, mik lehetnek a képernyőn egy ilyen játéknál:
1. térfél (felső-alsó), ha függőlegesen van osztva, de az half, vagy turf lenne.
2. kapu - az meg goal
3. korong - az pedig puck és nincs is értelme, hogy felső-alsó lenne
4. ütő - ez lehetne alsó-felső, de ez vagy paddle, vagy bat
Egyik sem stimmel.
Csak arra tudok gondolni, hogy itt a pad az control pad lenne, és talán azt lehet kiválasztani, hogy ez a control pad (vezérlőpanel) alul vagy felül jelenjen meg a kijelzőn, vagy esetleg azt, hogy a telefon billentyűzetének melyik részét használják az irányításra.
Ha erről van szó, akkor a "top pad" ill. "bottom pad" fordítása lehetne a "felső panel" ill. "alsó panel".
Én csak erre tudok tippelni, mert magán a játékon belül nincs olyan alkotóelem, amit így hívnának.

Ha mégis, javítsatok ki.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Köszönöm a részletes leírást. Valószínóleg "kapu" vagy "térfél" értelme lesz, ugyanis így fordul elő: "top pad: opponent", "bottom pad: you" (az ellenfél a gép, vagyis a telefon)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4air hockey, panel és egyebek
Katalin Horváth McClure
3védőpárnázatMeturgan


  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
védőpárnázat


Explanation:
Ezt jelenti, de egyáltalán nem tudom, hogy mi rá a használatos szó.

Meturgan
Hungary
PRO pts in pair: 212

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: Szerintem it ne merről van szó. Rendes jéghoki esetében igen, bár ott inkább "padding" a használatos, viszont itt léghokiról van szó, ami teljesen más. Lásd alább.
5 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
air hockey, panel és egyebek


Explanation:
Először tisztázzuk, hogy miről is van itt szó: "léghoki" , tehát gondolom "air hockey" az eredeti.
Ez csak annyiban a "rendes jégkorong egyszerűsített változata", hogy koronggal játsszák, és van két kapu, de különben teljesen más.
Asztali játék, az asztal valamivel kisebb, mint egy pingpongasztal. Két térfél van, két személy játszik, mindkét térfél végén van egy kapu. A korongot bele kell ütni az ellenfél kapujába. Mitől léghoki? Az asztal felülete tele van pici lyukakkal, min keresztül alulról levegőt fújnak, és a korong ezen a légpárnán siklik. Tud ám menni nagyon!!! A korong kemény, de sokkal könnyebb, mint az igazi jégkorong. A játékosok kezében egy tárcsa alakú ütő van, amit szintén az asztal felületén kell csúsztatni, úgy kell megütni a korongot. Ez az ütő úgy néz ki, mint egy nagyméretű körbélyegző, vagy egy korongecset szőr nélkül. Az asztalnak pereme van, ahonnan a korong visszapattan, meg persze az ütőkről is pattog, szóval jó hangos játék ez...
Az első linknél, amit ideragasztok lentre, ott egy fénykép az asztalról.
Ennek elektronikus változatai is vannak, a második link például egy PalmPilot verziót mutat be.
Itt van még egy link, ami egy számítógépes változat:
http://www.rocketdownload.com/Details/Acti/3779shot.htm

Na most visszatérve a kérdésedre, hogy a "top pad" meg "bottom pad" mi lehet, csak tippelni tudok.
Gondoljuk végig, mik lehetnek a képernyőn egy ilyen játéknál:
1. térfél (felső-alsó), ha függőlegesen van osztva, de az half, vagy turf lenne.
2. kapu - az meg goal
3. korong - az pedig puck és nincs is értelme, hogy felső-alsó lenne
4. ütő - ez lehetne alsó-felső, de ez vagy paddle, vagy bat
Egyik sem stimmel.
Csak arra tudok gondolni, hogy itt a pad az control pad lenne, és talán azt lehet kiválasztani, hogy ez a control pad (vezérlőpanel) alul vagy felül jelenjen meg a kijelzőn, vagy esetleg azt, hogy a telefon billentyűzetének melyik részét használják az irányításra.
Ha erről van szó, akkor a "top pad" ill. "bottom pad" fordítása lehetne a "felső panel" ill. "alsó panel".
Én csak erre tudok tippelni, mert magán a játékon belül nincs olyan alkotóelem, amit így hívnának.

Ha mégis, javítsatok ki.


    Reference: http://www.paramountzone.com/air-hockey-tables.htm
    Reference: http://www.palmgear.com/software/showsoftware.cfm?prodID=200...
Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 3270
Grading comment
Köszönöm a részletes leírást. Valószínóleg "kapu" vagy "térfél" értelme lesz, ugyanis így fordul elő: "top pad: opponent", "bottom pad: you" (az ellenfél a gép, vagyis a telefon)