KudoZ home » English to Hungarian » Other

main chat

Hungarian translation: közös szoba


09:55 Jun 29, 2003
English to Hungarian translations [Non-PRO]
English term or phrase: main chat
The main chat is the most popular room for chatting. The user can choose to either enter the main chat room, or enter a private room.

Nekem a 'fő chat szoba' nem igazán tetszik. Van valami ötletetek?

Előre is köszönöm!

Ágnes
Ágnes Fülöp
Netherlands
Hungarian translation:közös szoba
Explanation:
A "fő" szobát chat-zsargonban "közös"-nek hívják, a "private" pedig "privi". "küldj egy privát üzenetet": "privizz rám".
Ezzel együtt a "chat" valóban legyen inkább "csevegés", bár szinte mindeki "chat"-et használ.
A "main chat" pedig "közös szoba", pl. "írj a közösbe", stb.
Selected response from:

Csaba Ban
Hungary
Grading comment
Nagyon köszönöm a sok segitséget, az információkat, megjegyzéseket! Azért választottam ezt, mert ez bevett fogalom a csevegés világában. Egyetértek, hogy fontos a magyarság és a chat/cset szó használatát kerültem. A "privizz rám" is már elég bizarrul hangzik, de sajnos vannak ilyen trendek. A lap kereskedelmi célú lesz, igy kénytelen vagyok kompromisszumokat kötni, hogy a divatot oly lelkesen követő nagyközönséget elérje.

További jó munkát mindenkinek!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Fő csevegő
Attila Piróth
4 +1társalgó
Nora Janoshazi
4közös csevegő, közös chat
Katalin Horváth McClure
4közös szoba
Csaba Ban


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Fő csevegő


Explanation:
A legfontosabb: a chat ne maradjon chat, és ne legyen cset. Van rá magyar szó: csevegés, csevegőszoba.
A main chat lehet fő csevegő, hiszen a gombra kattintva a fő csevegőszobába kerül a felhasználó. Ha a csevegőszoba kifér, inkább azt írnám, de ha nem, a csevegő is megteszi.
A "fő csevegés" is lehetséges, de gyengébbnek érzem. A "csevely" szó is számításba jön, de azért ezt inkább kerülném.

Az alábbi hálószemen sok (általában jól) magyarított internetes szót/kifejezést találsz.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-29 11:00:13 (GMT)
--------------------------------------------------

A központi szó is jó, bár helyszűke esetén a Fő szóval sok helyet meg lehet spórolni.


    Reference: http://home.iae.nl/users/nickl/mikrosz.html#C
Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Csaba Ban: csevely vs csevej: sokáig én is rosszul tudtam. Helyesen "csevej". vö: cseveg-csevej, zörög-zörej, robog-robaj, röhög-röhej, stb. (sebeg-sebaj, ezért bocs.)
3 hrs

neutral  Eva Blanar: központi csevegő azért jobb lenne, nem?
4 hrs

agree  Ildiko Santana: Az LY-t leszamitva Attila minden soraval egyetertek; a haloszem pedig igen hasznos olvasmany.
18 hrs

agree  Palko Agi
21 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
társalgó


Explanation:
-

Nora Janoshazi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar: szerintem ez kitűnő, mert arra utal, hogy ez valami nagy, közös, ahol sokan vannak
2 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
közös szoba


Explanation:
A "fő" szobát chat-zsargonban "közös"-nek hívják, a "private" pedig "privi". "küldj egy privát üzenetet": "privizz rám".
Ezzel együtt a "chat" valóban legyen inkább "csevegés", bár szinte mindeki "chat"-et használ.
A "main chat" pedig "közös szoba", pl. "írj a közösbe", stb.

Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 561
Grading comment
Nagyon köszönöm a sok segitséget, az információkat, megjegyzéseket! Azért választottam ezt, mert ez bevett fogalom a csevegés világában. Egyetértek, hogy fontos a magyarság és a chat/cset szó használatát kerültem. A "privizz rám" is már elég bizarrul hangzik, de sajnos vannak ilyen trendek. A lap kereskedelmi célú lesz, igy kénytelen vagyok kompromisszumokat kötni, hogy a divatot oly lelkesen követő nagyközönséget elérje.

További jó munkát mindenkinek!

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
közös csevegő, közös chat


Explanation:
INFO-SZÓTÁR - Bódi Zoltán nyelvi rovata:
...
"A chat gyakran használatos a magyar informatikai nyelvben is, bár tökéletes megfelelője a magyar csevegés is. Javaslom a magyar változat használatát, de a chat már annyira elterjedt, hogy várhatóan beilleszkedik a magyar helyesírási rendszerbe, és a szoftver, hardver, flopi mintájára ezt is kiejtés szerint *cset alakban írjuk majd le. A chatroom helyett pedig magyarul használhatjuk a csevegőszoba összetételt is. Meg kell jegyezni, hogy a kötetlen internetes nyelvhasználatban a chat mellett használatos még a csati, a csevegőszoba helyett pedig a szoba. " ...

Az egész cikk (nem sokkal hosszabb) megtalálható a lenti címen.
Ha nagyon helyszűkében vagy, akkor szerintem lehet "fő csevegő" vagy akár "fő chat" is, ahogy eredetileg gondoltad.


    Reference: http://www.hungary.com/modemidok/sorozat/szotar20010705.html
Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 3270