KudoZ home » English to Hungarian » Other

skinny on the smooth.

Hungarian translation: meztelen igazság


18:45 Jul 3, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
English term or phrase: skinny on the smooth.
A szövegkörnyezet: So if you find the high spirits of the smooth fox terrier contagious, here's the skinny on the smooth. Valami szólás-mondás lehet, sehol se találom. Egy foxterrierről szóló filmben van.
Andras Szivak
Hungarian translation:meztelen igazság
Explanation:
Az első smooth valóban a kutya fajtájára utal és valószínüleg a második smooth egy szójáték, visszautalva a kutya fajtájára.
Skinny on the smooth - íme a meztelen igazság
Selected response from:

xxxDius
Grading comment
Köszönöm. Végül is így fordítottam: Fején találta a szöget, aki azt állítja, hogy a simaszőrű foxterrier túláradó jókedve ragályos.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1a valódi igazságLeslie Gabor
5 +1a lényeg (a tények) röviden a simaszőrű foxterrierről
Katalin Horváth McClure
5lásd a megjegyzésemet az elöbbi válaszombanxxxdenny
5meztelen igazság a simaságrólxxxdenny
5füles
Kalauz
5meztelen igazságxxxDius


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
a valódi igazság


Explanation:
Ebben az értelemben 'skinny' a valódi igazságot jelenti, ez egy szleng ami 'inside information'-t jelent.

http://www.uuman.org/pdf/The Straight Skinny on the Fat Man ...

Leslie Gabor
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bernadett Czuczor: Igen én is ezt a jelentést találtam http://dictionary.reference.com/search?q=skinny&r=3
13 hrs

38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
a lényeg (a tények) röviden a simaszőrű foxterrierről


Explanation:
A kutyafajta neve "smooth fox terrier", magyarul simaszőrű foxterrier. (Képeket lésd az első címen.)
A mondat végére biggyesztett "smooth" az a teljes fajtanév rövidítése, az író nem akarta kiírni. NEM a simaságra vonatkozó tényeket jelenti tehát a "skinny", hanem magára a kutyafajtára vonatkozik (vagyis annak a jó kedélyű, élénk természetére, a mondatból ítélve).

Nekünk is van egy terrierünk, igaz, az nagyobb, egy Airdale terrier, de hasonlóan élénk.


    Reference: http://www.kutya.hu/0107/04.htm
    Reference: http://www.pointernet.pds.hu/Kutya/fajtak/foxi.html
Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 3270

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Edit.B
2 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
füles


Explanation:
Skinny szlengben hírt, információt jelent. Éppen ezért én is szlengesebben fordítanám a szöveget, az a könnyedebb, 'lazább' stílus most nagy divat a házikedvencekről szóló filmeknél.

Kalauz
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 12
Grading comment
Bocs, de ez nem illik ide.
The asker has declined this answer
Comment: Bocs, de ez nem illik ide.

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
meztelen igazság


Explanation:
Az első smooth valóban a kutya fajtájára utal és valószínüleg a második smooth egy szójáték, visszautalva a kutya fajtájára.
Skinny on the smooth - íme a meztelen igazság

xxxDius
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 29
Grading comment
Köszönöm. Végül is így fordítottam: Fején találta a szöget, aki azt állítja, hogy a simaszőrű foxterrier túláradó jókedve ragályos.

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
meztelen igazság a simaságról


Explanation:
skinˇny
adj. skinˇniˇer, skinˇniˇest

1. Very thin. See Synonyms at lean2.
2. Of, relating to, or resembling skin.
n. Slang

Inside information; the real facts: learned the skinny on their falling-out.

A magyar javaslatom a skinny másik jelentését (skinny-dip) is figyelembe veszi, de lehet hogy jobb szlenget tudsz találni.


--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 54 mins (2003-07-04 12:40:06 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Nem azért, de elkedvetlenit, hogy a választott válasz lényegében az enyém, de akinak csak véleménye volt róla, az kapta a pontokat.
Ha ez ismétlödik, elveszi a kedvemet az egésztöl...

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1667

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: Az utolsó felsorolt variációval egyetértek - the real facts: "rövid összefoglaló", "a lényeg", ezt jelenti. A "smooth" viszont a kutyafajtára vonatkozik, nem a simaságra. "skinny on the smooth fox terrier" - ezt rövidítette.
11 mins
  -> I don't think "poorly" and "badly" are synonymous here ...

neutral  Ildiko Santana: Nem igazan latom, hogy lehetne a Te valaszod ismetlese az elfogadott; Te a simasagra utalsz, mig Dius nem, hanem a fajtara (simaszoru, mint gyujtonev). Remelem, nem gondolod komolyan, hogy ez a 4 pont elveszi a kedved, hiszen mar annyit segitettel nekunk!
1 day2 hrs

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
lásd a megjegyzésemet az elöbbi válaszomban


Explanation:
lásd fent

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1667