KudoZ home » English to Hungarian » Other

_n_th

Hungarian translation: n-edik


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:nth
Hungarian translation:n-edik
Entered by: Attila Piróth

18:23 Nov 5, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
/ spelling
English term or phrase: _n_th
Magyar-magyar helyesírási kérdésként lenne leghelyesebb feltenni, de angol-magyarként többekhez eljut.

A kérdés a következő: hogyan írjuk: _n._, vagy _n_-edik? (Az alulvonás a kurzív kiemelést kívánja szemléltetni.) Pl: a sorozat első, ásodik, ... _n_-edik (vagy _n._) tagja?

Egyetemi fizika-tankönyv fordítása kapcsán jött elő a kérdés, szakmai közönségnek lesz. Pl. ilyen környezetben:

az _n._ / _n_-edik közelítésben adódó eredmény,
az egyenlet _m._ / _m_-edik gyöke

A Magyar Helyesírás Szabályaiban nem találtam semmit - a google pedig csak néhány előfordulást, magyarázatot, vagy igazán meggyőző példát, forrást nem.

Az világos, hogy olyan csúnya lenne leírni, hogy 8-adik - de mi a helyzet a határozatlan n-nel/m-mel?
Attila Piróth
France
n-edik
Explanation:
Úgy gomdolom, hogy egy betű esetében a pontot nem értelmezi automatikusan sorszámnévnek az olvasó, még akkor sem, ha szakember. Igy tehát egyáltalán nem csúnya, sőt egyedül helyes ez a megoldás.
Selected response from:

xxxHungi
Grading comment
Köszönöm. Kathrin referenciái is igen hasznosak voltak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7n-edikxxxHungi
4n-edik (gyök ) / N-edik (gyök)
Kathrin.B


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
n-edik


Explanation:
Úgy gomdolom, hogy egy betű esetében a pontot nem értelmezi automatikusan sorszámnévnek az olvasó, még akkor sem, ha szakember. Igy tehát egyáltalán nem csúnya, sőt egyedül helyes ez a megoldás.

xxxHungi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1618
Grading comment
Köszönöm. Kathrin referenciái is igen hasznosak voltak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Rozália Szász: 953 előfordulás a Google-el, egyetemi források is. Szerintem is így jó.
24 mins

agree  Endre Both
37 mins

agree  Eva Blanar
1 hr

agree  Maxipocak
4 hrs

agree  vinfo
13 hrs

agree  Palko Agi: mivel a 8. helyett is lehet használni azt, hogy 8-adik, nincs vele semmi baj.
1 day18 hrs

agree  GeorgeH
1 day20 hrs

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
n-edik (gyök ) / N-edik (gyök)


Explanation:
Szerintem nem szakmai közönség is ekként értelmezi, érti.
A google egyébként az "n. (gyök)"-re is az n-edik (gyök ) / N-edik (gyök) találatokat hozza, de közülük egyen sem szerepel "n."-ként.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-05 19:20:26 (GMT)
--------------------------------------------------

http://office.fsf.hu/hun_gloss.html

n-th Root ==> n-edik gyök


    Reference: http://www.mimi.hu/matematika/nedik_gyok.html
Kathrin.B
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 132