KudoZ home » English to Hungarian » Other

fly deck

Hungarian translation: nyitott fedélzet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fly deck
Hungarian translation:nyitott fedélzet
Entered by: Rekka

22:18 Jan 15, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
English term or phrase: fly deck
Olasz szöveg magyar forditasat nézem át, az olasz szövegben ezek az angol szavak szerepeltek
fly deck, panoramic deck, blue deck (a képek alapján valószínűsítem, hogy ezeket lehet panoráma fedélzetnek, kék fedélzetnek fordítani)
A fly deckre viszont semmit nem találtam és ötletem sincs.


http://www.minicrociere.com/images/princess/p07.jpg
Rekka
tető fedélzet, nyitott fedélzet
Explanation:
Ha megnézed a képeket, a másik két fedélzet zárt, ez nyitott.
A fly deck általában a tetőt jelenti, ennél a hajónál is, de csak olyan értelemben, hogy felette van ugyan tető, de azon nincs semmi (csak a mentőcsónak).
Ha megnézed az alábbi címen megadott hajó leírását, és képeit, különösen a legalsót, ahol a tetőn látszik a medence, egyértelművé válik, hogy a fly deck az a tetőn lévő, legfelső fedélzetet jelenti.
Van másik nyitott fedélzet is, de itt a fly deck kifejezetten a legfelsőre utal.

A Te esetedben, nem biztos, hogy az angol kifejezést helyesen választották, ha megnézed a többi angol szöveget az oldalon, nagyon silány ferdítések.
Ezért szerintem nyugodtan használhatod a "nyitott fedélzet" megoldást, így nem lesz kérdéses, hogy miért hívod tető fedélzetnek, ami nem egészen a tetőn van.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Koszonom a nyitott fedelzetet hasznaltam fel, a kep alapjan is valoszinusitheto. Igen sajnos a szoveg tele volt ferditessel, Traster = Thruster :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2tető fedélzet, nyitott fedélzet
Katalin Horváth McClure
5Felső hídfedélzet
MandC
4Felsö fedélzetxxxdenny


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
tető fedélzet, nyitott fedélzet


Explanation:
Ha megnézed a képeket, a másik két fedélzet zárt, ez nyitott.
A fly deck általában a tetőt jelenti, ennél a hajónál is, de csak olyan értelemben, hogy felette van ugyan tető, de azon nincs semmi (csak a mentőcsónak).
Ha megnézed az alábbi címen megadott hajó leírását, és képeit, különösen a legalsót, ahol a tetőn látszik a medence, egyértelművé válik, hogy a fly deck az a tetőn lévő, legfelső fedélzetet jelenti.
Van másik nyitott fedélzet is, de itt a fly deck kifejezetten a legfelsőre utal.

A Te esetedben, nem biztos, hogy az angol kifejezést helyesen választották, ha megnézed a többi angol szöveget az oldalon, nagyon silány ferdítések.
Ezért szerintem nyugodtan használhatod a "nyitott fedélzet" megoldást, így nem lesz kérdéses, hogy miért hívod tető fedélzetnek, ami nem egészen a tetőn van.


    Reference: http://www.nautica.it/superyacht/497/mondomarine/bbeng.htm
Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 3270
Grading comment
Koszonom a nyitott fedelzetet hasznaltam fel, a kep alapjan is valoszinusitheto. Igen sajnos a szoveg tele volt ferditessel, Traster = Thruster :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vera Vigh
12 hrs

agree  Krisztina Lelik: á fly valamilyen védőtető, akár vászonból is. Én is a nyitott fedélzetet tartom a legjobbnak. Ezek a hajózási kifejezések magyarul elég nehézkesek, mert a legtöbb
2 days15 hrs

52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Felsö fedélzet


Explanation:
Az ilyen nagyobb hajón (mint a Princess) gyakran 8-10 fedélzet van és a nevek nem feltétlenül logikusak. Azt hiszem azonban, hogy a felsö fedélzet az, ami a fly deck-nek leginkább megfelel.

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1667

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Felső hídfedélzet


Explanation:
A híd (vagy ha van felső híd) magasságában elhelyezkedő fedélzeti szint.

MandC
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 447