KudoZ home » English to Hungarian » Paper / Paper Manufacturing

engraved border

Hungarian translation: metszett keretdíszítés


19:02 Feb 19, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Paper / Paper Manufacturing
English term or phrase: engraved border
A mondat: This copy not valid unless prepared on engraved border etc.
Az "engraved border" az a papír, amire az amerikai okmányok, pl. anyakönyvi kivonatok hivatalos másolatai készülnek.
aradek
United States
Hungarian translation:metszett keretdíszítés
Explanation:
A SZTAKI szótár szerint ez. Szó szerinti fordítás, de mgnéztem a gyerek születési anyakönyvi kivonatán, amin ugyanez a mondat szerepel, és a keretet én is így nevezném.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Köszönöm, ezt használtam.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3metszett keretdíszítés
Katalin Horváth McClure
3metszetmélynyomott szegélyű papír
Kornelia Robertson


Discussion entries: 5





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
metszett keretdíszítés


Explanation:
A SZTAKI szótár szerint ez. Szó szerinti fordítás, de mgnéztem a gyerek születési anyakönyvi kivonatán, amin ugyanez a mondat szerepel, és a keretet én is így nevezném.

Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm, ezt használtam.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay: Az érdekes az, hogy a "paper" szót elhagyják / etc. = displaying seal and signature of X (Registrar)
2 hrs
  -> Igen, bár nem tudjuk, hogy az etc. mit takar...

agree  Kornelia Robertson
2 hrs

agree  Erzsébet Czopyk: ua. van a kaliforniai kivonaton is
4 hrs

neutral  Andras Szekany: elég lenne a "metszett keret".
10 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
metszetmélynyomott szegélyű papír


Explanation:
Valójában nem sokban különbözik Katalin megoldásától, hosszabb és kacifántosabb. Némi további információ:

"Certificate of Vital Records.
Certificate form must have fine line banknote intaglio steel plate printing: one color face must include a fine line lathe work border. The lathe work border is to be consistent with vital records issued by the state.
The engraved border must include the words, “STATE OF SOUTH DAKOTA” and "DEPARTMENT OF HEALTH," centered on the top edge of the border above the title line centered in white ink in the top border, ..."

http://www.state.sd.us/boa/opm/Downloads/N23916.pdf

A "banknote intaglio printing" magyarul metszetmélynyomtatás, l. itt:

http://www.ecb.int/bc/pdf/material/trainers_guide_specimen_e...
http://www.ecb.int/bc/pdf/material/trainers_guide_specimen_h...
(20. oldal)

Ill. ugyanezt magyarázzák el itt is:
"Engraved Printing A printing process using recessed plates. Ink sits in the recessed wells of the plate, and when pressure is applied, raised letters and images appear on the front of the page."

http://swprintserv.com/glossary.html

Nem tudom, hogy létezik-e a gyakorlatban használatos magyar kifejezés rá.

Kornelia Robertson
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Köszönöm, hogy a Tõled megszokott alapossággal utánanéztél. Azt hiszem, tényleg a metszetmélynyomás nevü eljárással készül az adott papír kerete.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andras Mohay: Az "intaglio printing" s az "engraved border" 2 külön biztonsági jellemző
2 hrs
  -> Igazad van. Először számomra is egyértelmű volt, hogy különbözik, aztán nem találtam a különbséget, és leírtam így. Elnézést, Katalinnak lesz teljesen igaza.