KudoZ home » English to Hungarian » Petroleum Eng/Sci

solvent de-asphalting

Hungarian translation: oldószer bitumenmentesítése


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:solvent de-asphalting
Hungarian translation:oldószer bitumenmentesítése
Entered by: Janos Fazakas

18:27 Mar 17, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Petroleum Eng/Sci
English term or phrase: solvent de-asphalting
egy vállalat licencmegállapodásairól van szó, és előtte van egy rövid bemutató a vállalat tevékenységeiről, üzletágairól, felszereltségéről és szellemi termékeiről:

"The Group owns technology in delayed coking, solvent de-asphalting, and hydrogen production processes used in oil and has access to numerous technologies owned by others."

ez a solvent de-asphalting azért tök sötét nekem, mert azt sem tudom, hogy "oldószeres" vagy "az oldószernek a..." aszfaltmentesítés(e)-e? vagy nem is oldószer?
Eva Blanar
Hungary
oldószer bitumenmentesítése
Explanation:
ennyi

--------------------------------------------------
Note added at 8 days (2007-03-26 17:00:04 GMT)
--------------------------------------------------

Nem oldószeres, hanem az oldószernek a mentesítése. Maga a mondat utal erre. Ha elolvasod ami utána következik (hydrogen production processes) akkor meglátod. Persze van "oldószeres" megoldás is, de itt nem arról van szó, itt magát az oldószert kell mentesíteni.
Selected response from:

Janos Fazakas
Grading comment
köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5oldószer bitumenmentesítése
Janos Fazakas
4 -1oldószer kátránymentesítése
Dora Miklody


Discussion entries: 1





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
oldószer kátránymentesítése


Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2007-03-17 20:05:17 GMT)
--------------------------------------------------

ezek valahol szinoním szavak és a kémiában úgy mondják kátránymentesítés (azaz olefinkémiából nekem így szólt a tételem) és a műszaki szótár szerint is (tudom, nem szentírás az asphalt jelenthet kátrányt is)

Dora Miklody
Hungary
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Janos Fazakas: nem a kátrányt (tar) kell kivonni az oldószerből, hanem a bitument (vagy aszfaltot)
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
oldószer bitumenmentesítése


Explanation:
ennyi

--------------------------------------------------
Note added at 8 days (2007-03-26 17:00:04 GMT)
--------------------------------------------------

Nem oldószeres, hanem az oldószernek a mentesítése. Maga a mondat utal erre. Ha elolvasod ami utána következik (hydrogen production processes) akkor meglátod. Persze van "oldószeres" megoldás is, de itt nem arról van szó, itt magát az oldószert kell mentesíteni.

Janos Fazakas
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
köszönöm