KudoZ home » English to Hungarian » Physics

a series of continuous collapses of the wave function

Hungarian translation: a hullámfüggvény folyamatos összeomlásainak sorozata


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:a series of continuous collapses of the wave function
Hungarian translation:a hullámfüggvény folyamatos összeomlásainak sorozata
Entered by: Katalin Horváth McClure

12:08 Jul 13, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Physics / physics
English term or phrase: a series of continuous collapses of the wave function
Én úgy forditottam le, hogy
a hullámfunkció folyamatos összeomlásának sorozata

de (ld. előző kérdés), nem vagyok biztos abban, hogy nem kioltásról kellene-e inkább beszélni, illetve a magyarban a jelzőt nem a sorozathoz kellene-e rendelni?

Előre is köszönöm!
Eva Blanar
Hungary
a hullámfüggvény folyamatos összeomlásainak sorozata
Explanation:
Ugyanaz, mint a Péter megoldása, csak a "continuous" az "folyamatos".
Az összeomlás kell, hogy többes számban legyen, nem a sorozat.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Köszönöm szépen, a célnak ez pontosan megfelel, ezt fogom használni! (Tudom, hogy Attila válasza a pontos, de ezt a könyvet aligha fogják a fizikához valamit is értő emberek forgatni. Alighanem a szerző is a netről szedte össze a tudományos betéteket.)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5a hullámfüggvény többszöri redukciója
Attila Piróth
4 +1a hullámfüggvény folyamatos összeomlásainak sorozata
Katalin Horváth McClure
4.....sorozataiMeturgan
4 -1a hullámfüggvény sorozatos összeomlásainak sorozata
Péter Tófalvi


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
.....sorozatai


Explanation:
úgy érzem, habár nincs elég szövegkörnyezet ennek biztos megítéléséhez, hogy a többesszám lenne helyes.

Csak háttérinformációként érdemes talán megtekinteni az alábbi címet:
http://www.hotquanta.com/wpd.html

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-13 16:29:30 (GMT)
--------------------------------------------------

Különben egyetértek a fordításoddal.

Meturgan
Hungary

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
a hullámfüggvény sorozatos összeomlásainak sorozata


Explanation:
összeomlás/kioltódás/nullázódás

Péter Tófalvi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Horváth McClure: Kétszer használtad a "sorozat" szót, gondolom csak elgépelés.
10 hrs
  -> Helyes a kifogás! Tehát: a hullámfüggvény folyamatos összeomlásainak sorozata

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
a hullámfüggvény folyamatos összeomlásainak sorozata


Explanation:
Ugyanaz, mint a Péter megoldása, csak a "continuous" az "folyamatos".
Az összeomlás kell, hogy többes számban legyen, nem a sorozat.

Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 7
Grading comment
Köszönöm szépen, a célnak ez pontosan megfelel, ezt fogom használni! (Tudom, hogy Attila válasza a pontos, de ezt a könyvet aligha fogják a fizikához valamit is értő emberek forgatni. Alighanem a szerző is a netről szedte össze a tudományos betéteket.)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Péter Tófalvi
4 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
a hullámfüggvény többszöri redukciója


Explanation:
vagy persze a sorozattal is meg lehet oldani.
A hullámfüggvény sorozatos redukciója
is szinte biztosan belevihető a szövegbe.

Magyarul a reduction of the wavefunction: a hullámfüggvény redukciója. A kvantummechanikai méréselméletnek központi kérdése ez.

Fizikusként a folytonost alighanem kihagynám, mert pontatlan: a series és a contionuous ugyanis nem egyeztethető össze: valami vagy sorozatos (avagy diszkrét), mint az egész számok, vagy folytonos (mint a valós számok). Ha meg lehet számozni, hogy 1. redukció, 2. redukció, akkor a continuous nem használható.
A hullámfüggvény redukciója pedig kifejezetten ilyen folyamat.

Attila Piróth
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 48
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?