KudoZ home » English to Hungarian » Printing & Publishing

flat work

Hungarian translation: fűzetlen/önálló nyomatok


13:16 Mar 6, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing / könyvkötés / book binding
English term or phrase: flat work
Még mindig a nyomdai szövegemet csinosítgatom :)

Ez a "Flat work" önmagában áll, több könyvkötési eljárás között.
Csaba Ban
Hungary
Hungarian translation:fűzetlen/önálló nyomatok
Explanation:
Poszterek, képeslapk, térképek, reprodukciók. Magyarba nem találtam erre gyüjtőfogalmat. Gyakorlatilag minden, amit nem kötnek könyvbe.

"For advice about restoration and preservation of "flat work"--e. g. letters, documents, maps, posters, etc., " http://www.lib.uwaterloo.ca/discipline/SpecColl/wonder.html

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2008-03-07 08:43:10 GMT)
--------------------------------------------------

Szerintem Juvera magyarázata részben jó, de a következtetése nem, hogy ez a szitanyomás. A szitanyomással nem szívóképes felületekre és különleges formájú anyagokra is (henger, gömb stb.) lehet nyomtatni. A szitanyomtató forma készülhet fémből, textilből vagy műanyagból is. Jellemző tulajdonsága, hogy a nyomat felületén a festék rendkívűl vastag.
www.bppapir.hu
Selected response from:

Hungary GMK
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1szitanyomás, keretnyomásjuvera
4fűzetlen/önálló nyomatokHungary GMK


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
szitanyomás, keretnyomás


Explanation:
Az a fajta nyomás, amelynél a papír nem mozdul (laposan fekszik), és egy képet, térképet, stb eredményez, ami egyedi bekötést igényel, nem a szokásos fűzést.

Traditional screen printing on apparel and flat work....

For their final examination, students have to prepare a flat work on paper or parchment....
www.knaw.nl/ecpa/map/country.cfm?country=17
(nem találom a magyar szöveget, pedig kellene, hogy legyen)

encapsulate maps, drawings, posters, and other flat work;
hr.dop.wa.gov/wprboard/minutes/jan02/4373_75handout.htm

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk: szita-
10 hrs
  -> Köszönöm.

neutral  Hungary GMK: A szitanyomás angolul screenprinting. http://www.hspa.hu/index.php?id=2// A flatwork (térkép, poszter stb.) készülhet ofszet ill. szitanyomással is.
17 hrs
  -> The screen printing industry can generally be divided by product type into two groupings: textile printers and flatwork printers.www.ecy.wa.gov/programs/air/pdfs/printin3.pdf Screenpr. használt a "lapos" nyomtatni valókhoz.

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fűzetlen/önálló nyomatok


Explanation:
Poszterek, képeslapk, térképek, reprodukciók. Magyarba nem találtam erre gyüjtőfogalmat. Gyakorlatilag minden, amit nem kötnek könyvbe.

"For advice about restoration and preservation of "flat work"--e. g. letters, documents, maps, posters, etc., " http://www.lib.uwaterloo.ca/discipline/SpecColl/wonder.html

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2008-03-07 08:43:10 GMT)
--------------------------------------------------

Szerintem Juvera magyarázata részben jó, de a következtetése nem, hogy ez a szitanyomás. A szitanyomással nem szívóképes felületekre és különleges formájú anyagokra is (henger, gömb stb.) lehet nyomtatni. A szitanyomtató forma készülhet fémből, textilből vagy műanyagból is. Jellemző tulajdonsága, hogy a nyomat felületén a festék rendkívűl vastag.
www.bppapir.hu


Hungary GMK
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  juvera: A flatwork a nyomdaiparban (nem egyedi metszetek) a screenpr. technikával készült nyomatok elnevezése.Lehet erre hivatkozni, amikor az ilyen típusú nyomtatott anyagról van szó./Egy malomban őrölünk, ezt már mind leírtam, de a flatwork is lehet befűzhető
4 hrs
  -> A flatwork nem a nyomtatási technikára utal, hanem, hogy nem bögrére, stb. nyomtatnak, illetve nem fűzik össze a lapokat, hanem önnállóan állnak. Pl. térkép, poszter stb. A flatwork készülhet ofszet ill. szitanyomással is.