KudoZ home » English to Hungarian » Psychology

spatial

Hungarian translation: téri képességek, térbeli képességek


17:29 Nov 9, 2003
English to Hungarian translations [Non-PRO]
Psychology / psychology
English term or phrase: spatial
Spatial test
A Genaral Ability Test egyik tipusa, mely a terbeli gondolkodasra valo kepesseget teszteli
krisztinak
Hungarian translation:téri képességek, térbeli képességek
Explanation:
téri vagy térbeli képességek vizsgálata

Mind a kettőt használják. Lent adok mindegyikre egy-egy példát.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
koszonom!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2téri képességek, térbeli képességek
Katalin Horváth McClure
5 +1tér-, térbeli
Daniel Mencher


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tér-, térbeli


Explanation:
spatial = tér- = térbeli
spatially = térbelileg
spatial average = térbeli középérték

-Dan

Daniel Mencher
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leslie Gabor
2 hrs
  -> thanks

1 day11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
téri képességek, térbeli képességek


Explanation:
téri vagy térbeli képességek vizsgálata

Mind a kettőt használják. Lent adok mindegyikre egy-egy példát.


    Reference: http://www.oki.hu/cikk.php?kod=2002-05-lk-Gyarmaty-Matematik...
    Reference: http://www.oki.hu/cikk.php?kod=konf2001-Vago.html
Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
koszonom!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ágnes Fülöp: jónak hangzik; még akár térbeli tájékozódást is el tudnék képzelni, de persze a kontextustól függ; OK. még egy gondolat: térlátás vizsgálata, erre is van néhány példa a guglin
1 day20 hrs
  -> A térbeli tájékozódás nem jó, mert az a térbeli képességeknek csak egy része. Térlátás, dolgok elképzelése 3 dim-ban, formák összepárosítása, azonosság, különbözőség felismerése, stb, mind ide tartozik. A tájékozódás szó leszűkíti az értelmet.

agree  Maxipocak
13 days