ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Hungarian » Real Estate

title search

Hungarian translation: tulajdoni lap lekérdezés

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:title search
Hungarian translation:tulajdoni lap lekérdezés
Entered by: Ildiko Santana

18:03 Jul 7, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Real Estate
English term or phrase: title search
Mi a helyes magyar fordítása ennek? Létezik hasonló fogalom magyarországi ingatlanok esetében?
Köszi mindenkinek
Leslie Gabor
tulajdoni lap lekérdezés
Explanation:
TITLE SEARCH - A review of the land records to determine the ownership and description of the property.

Title deed vagy title page: tulajdoni lap
Title search (itt kihagyják a 'page'-t): tulajdoni lap lekérdezés

Azaz, az ingatlan-nyilvántartásból lekérdezik az adott ingatlanra vonatkozó információt (az ingatlan tulajdonosa és leírása), mely végezhető a tulajdoni lap száma, helyrajzi szám, cím, bejegyzési dátum, stb. szerint.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 29 mins (2005-07-07 22:33:39 GMT)
--------------------------------------------------

Most vettem csak észre második kérdésedet, hogy létezik-e ilyen Magyarországon. Hogyne. Csak egy példa:

\"Az ingatlan-nyilvántartásról szóló 1997. évi CXLI.sz. törvény szerint: \"Az ingatlan-nyilvántartás településenként tartalmazza az ország valamennyi ingatlanának... adatait,...\" A 116 földhivatal az ingatlanok adatait, az ahhoz kapcsolódó jogokat, és jogilag jelentős tényeket tartalmazó tulajdoni lapokat számítógépen tartja nyilván. A *lekérdezés* eredményeként megjelenő ingatlanok adatai tájékoztató jellegűek és csak a tulajdoni lap I. részét, az ingatlanok számszerűsíthető adatait tartalmazzák. Közhiteles ingatlan adatok, tulajdoni lapok kiadására a földhivatalok jogosultak.\"
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
Ez nagyon jól hangzik. Köszönöm mindenkinek.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1tulajdoni lap lekérdezés
Ildiko Santana
3tulajdonosi láncolatot tanúsító kivonatHungi


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tulajdonosi láncolatot tanúsító kivonat


Explanation:
A dr. Möra féle jogi szótár szerint. Magyarázat: Telekkönyv hiányában ezt használják. A jogi lexikon nem tér ki erre.

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2005-07-07 18:15:52 GMT)
--------------------------------------------------

dr. Móra természetesen...

Hungi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tulajdoni lap lekérdezés


Explanation:
TITLE SEARCH - A review of the land records to determine the ownership and description of the property.

Title deed vagy title page: tulajdoni lap
Title search (itt kihagyják a 'page'-t): tulajdoni lap lekérdezés

Azaz, az ingatlan-nyilvántartásból lekérdezik az adott ingatlanra vonatkozó információt (az ingatlan tulajdonosa és leírása), mely végezhető a tulajdoni lap száma, helyrajzi szám, cím, bejegyzési dátum, stb. szerint.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 29 mins (2005-07-07 22:33:39 GMT)
--------------------------------------------------

Most vettem csak észre második kérdésedet, hogy létezik-e ilyen Magyarországon. Hogyne. Csak egy példa:

\"Az ingatlan-nyilvántartásról szóló 1997. évi CXLI.sz. törvény szerint: \"Az ingatlan-nyilvántartás településenként tartalmazza az ország valamennyi ingatlanának... adatait,...\" A 116 földhivatal az ingatlanok adatait, az ahhoz kapcsolódó jogokat, és jogilag jelentős tényeket tartalmazó tulajdoni lapokat számítógépen tartja nyilván. A *lekérdezés* eredményeként megjelenő ingatlanok adatai tájékoztató jellegűek és csak a tulajdoni lap I. részét, az ingatlanok számszerűsíthető adatait tartalmazzák. Közhiteles ingatlan adatok, tulajdoni lapok kiadására a földhivatalok jogosultak.\"

Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 27
Grading comment
Ez nagyon jól hangzik. Köszönöm mindenkinek.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar
3 hrs
  -> Koszi, Eva. =)