KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

yaw rate control

Hungarian translation: Megpördülés elleni védőrendszer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:yaw rate control
Hungarian translation:Megpördülés elleni védőrendszer
Entered by: Attila Piróth

16:57 Mar 5, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: yaw rate control
autóipar
Sándor Sárecz
Hungary
Megpördülés elleni védőrendszer
Explanation:

Bár Csaba megoldása valóban szerepel a Kék Nagyokosban, az inkább repülőgépekre vonatkozik, és aligha közismert.

A http://www.vwvortex.com/news/02_00/02_11_00/index.shtml weblapon szereplő ábra alapján a `yaw’ a kocsi függőleges tengelye körüli megpördülésre utal; yaw rate tehát ennek szögsebessége. A `yaw rate control’ tehát ezt szabályozza, és teszi meg a megfelelő intézkedéseket, ha a kocsi megpördülne.
A fenti fordítás tehát nem szó szerinti, de a lényeget adja vissza és közérthető
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Megpördülés elleni védőrendszer
Attila Piróth
4oldalkitérés vezérlésexxxivw
5 -1legyezőmozgás szögsebességének vezérlése
Csaba Ban


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
legyezőmozgás szögsebességének vezérlése


Explanation:
kék színű műszaki szótár, 821. oldal.

Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 561

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  xxxivw: nem eleg, hogy benne van a "nagy kekseg"-ben... :-) (ld. lent)
1 day8 hrs

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Megpördülés elleni védőrendszer


Explanation:

Bár Csaba megoldása valóban szerepel a Kék Nagyokosban, az inkább repülőgépekre vonatkozik, és aligha közismert.

A http://www.vwvortex.com/news/02_00/02_11_00/index.shtml weblapon szereplő ábra alapján a `yaw’ a kocsi függőleges tengelye körüli megpördülésre utal; yaw rate tehát ennek szögsebessége. A `yaw rate control’ tehát ezt szabályozza, és teszi meg a megfelelő intézkedéseket, ha a kocsi megpördülne.
A fenti fordítás tehát nem szó szerinti, de a lényeget adja vissza és közérthető



    Reference: http://www.vwvortex.com/news/02_00/02_11_00/index.shtml
Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Csaba Ban: minden elismerésem
12 hrs

agree  ZOLTÁN PARRAGH: Tökéletesen!!!
14 hrs

disagree  xxxivw: 'megpordules' tul "laza" kifejezes szerintem.. 'vedorendszer' akkor lenne, ha az angol 'control system' lenne.
1 day7 hrs

1 day7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
oldalkitérés vezérlése


Explanation:
oldalkitérés vezérlése / irányítása / kontrollálása

yaw rate = oldalkitérés (és nem ’megpördülés’), oldalirányú kitérés
hasonló még angolban a ’slide slip’

control = vezérlés / irányítás / kontrol(lálás)

"The yaw rate detects the vehicle's rotation (angular rate) around its vertical axis. A use for this sensor is stability control for monitoring skids/traction loss."


    Muszaki szotar + Honda, Mitsubishi honlapok
xxxivw
PRO pts in pair: 119