KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

diode plate

Hungarian translation: Diódalemez


13:57 Mar 6, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering / autóipar
English term or phrase: diode plate
gépkocsi generátor alkatrésze
Sándor Sárecz
Hungary
Hungarian translation:Diódalemez
Explanation:
Valóban egy fémlemez, melyben a diódák ülnek. A http://www.eecs.umich.edu/~deroo/bike.dir/owners-manual.dir/... lapon az alábbi szöveg alatt megtekinthető az ábra is:

13. Electrical System
The electrical system consists of
 the three-phase alternator 3 driven by the crank shaft
 the centrifugal spark advance with breaker 4, driven by the camshaft
 the diode plate 1 mounted above the three-phase generator
 the condenser 2,
and the following electrical components located underneath the tank:
 relay 5 to prevent repeat starting
 voltage regulator 6,
 starter 7,
 two ignition coils 8;
in addition there is the battery located underneath the tool box, the two spark plugs and the lighting, signaling, and monitoring systems. Figures 63 and 64


A hűtőfunkciót én ezen az ábrán nem látom.

A pontokat nyugodtan add Parragh Z-nek.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Dióda hűtőlap
ZOLTÁN PARRAGH
4dióda alaplap/alaptest
Andras Szekany
4Diódalemez
Attila Piróth
2 +1diódaanód
Katalin Rozália Szász


  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Dióda hűtőlap


Explanation:
Nagy valószinűséggel itt a diódákat rögzitő és egyben a hűtőlemez szerepét betöltő fémlemezről van szó!

ZOLTÁN PARRAGH
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 35

55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Diódalemez


Explanation:
Valóban egy fémlemez, melyben a diódák ülnek. A http://www.eecs.umich.edu/~deroo/bike.dir/owners-manual.dir/... lapon az alábbi szöveg alatt megtekinthető az ábra is:

13. Electrical System
The electrical system consists of
 the three-phase alternator 3 driven by the crank shaft
 the centrifugal spark advance with breaker 4, driven by the camshaft
 the diode plate 1 mounted above the three-phase generator
 the condenser 2,
and the following electrical components located underneath the tank:
 relay 5 to prevent repeat starting
 voltage regulator 6,
 starter 7,
 two ignition coils 8;
in addition there is the battery located underneath the tool box, the two spark plugs and the lighting, signaling, and monitoring systems. Figures 63 and 64


A hűtőfunkciót én ezen az ábrán nem látom.

A pontokat nyugodtan add Parragh Z-nek.

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671

8 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
diódaanód


Explanation:
Az Angol muszaki es tudomanyos szotarban talaltam egy ilyet: diode plate voltage= diodaanodfeszultseg, masreszt a plate-nek anod jelentest tobb szokapcsolatban. Lehet, hogy errol van szo?
Elnezest, hogy az ekezeteket nem teszem ki, de nem akarok ugy jarni, mint Attila.

Katalin Rozália Szász
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 39

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxivw: Igy van. Ez esetben a "plate" = anod. Ld.: "vacuum tube" http://www.sew-lexicon.com/gloss_uz.htm#VACUUM_TUBE
1 hr

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dióda alaplap/alaptest


Explanation:
amely persze lehet egy lemez, de több funkciója van, részben rögzít, részben vezet mint az áramkör 1/2 része, részben pedig hűt a disszipált hő elvezetésével (lehet az a bizonyos bordás alakja is, amit már mindenki látott, és nem tudta, hogy mi a fene)

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1544