KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

crimp

Hungarian translation: sajtolt (huzal)kötés


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:crimp
Hungarian translation:sajtolt (huzal)kötés
Entered by: xxxivw

23:40 Mar 8, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: crimp
generátor részei csatlakozóinak valamilyen rögzítéséről van szó
Sándor Sárecz
Hungary
sajtolt (huzal)kötés
Explanation:
[több szövegkörnyezet üdvös lenne!)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-09 00:10:26 (GMT)
--------------------------------------------------

sajtolószerszám (GERTI-CRIMP)
--> sajtolt huzalkötés (C376) (C056)
http://www.gdf-ri.hu/TARGY/SZOTAR/s/s.htm
Selected response from:

xxxivw
Grading comment
köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1sajtolt (huzal)kötésxxxivw
5 +1sajtoló illesztés
JANOS SAMU
5krimpsaru/hüvely
Benedek Liptak


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
sajtolt (huzal)kötés


Explanation:
[több szövegkörnyezet üdvös lenne!)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-09 00:10:26 (GMT)
--------------------------------------------------

sajtolószerszám (GERTI-CRIMP)
--> sajtolt huzalkötés (C376) (C056)
http://www.gdf-ri.hu/TARGY/SZOTAR/s/s.htm

xxxivw
PRO pts in pair: 119
Grading comment
köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany: nemcsak az autóiparban, másutt is elterjedt (mármint a technológia) és ismerik is
1 day8 hrs

29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
krimpsaru/hüvely


Explanation:
Crimpwerkzeug - krimpszerszám blankoló fogó, mert a krimpelés olyan
művelet, amely előtt történik a szigetelőhüvely lehúzása; utána következik a
krimpelés maga, amikor a kiszemelt drótra rászorítják a krimphüvelyt olyan
erővel, hogy attól hideg folyatás jön létre, ami gyakorlatilag
összeragasztja a két egységet.


    MFEFO
Benedek Liptak
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 38

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxivw: Szia Benedek! "krimpszerszám" / "krimpelés" - szerinted ezek magyarul vannak??
4 mins
  -> Nem, de még nincs rá magyar kifejezés, ezt használják

34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
sajtoló illesztés


Explanation:
Ha kifejezetten huzalról van szó a korabban javasolt sajtoló huzalkötés jól hangzik. Ha nem biztos, akkor a sajtoló illesztés több szbadságot ad. Sajnálatos, hogy még a magyar telefonszerelők is a krimpelésnek hívják újabban a huzalok összepréselését.


JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2296

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both: sajtolt illesztés
11 hrs
  -> Én maradok a Műszaki lexikon változatánál