KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

shift LED

Hungarian translation: Átkapcsolást jelző LED / portállapotjelző led /shift LED


16:53 May 13, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering / computer switch / networking
English term or phrase: shift LED
"The shift LED display indicates that ports 9–16 are selected"
Csaba Ban
Hungary
Hungarian translation:Átkapcsolást jelző LED / portállapotjelző led /shift LED
Explanation:
A LED elektronikai környezetben magyarul is LED.
A shift léptetést, váltást, átkapcsolást jelent, de erre is eléggé nyakló nélkül alkalmazzák a 'shift' szót a magyarban: a 'shiftregiszter' szót rengetegszer hallottam elektronika-laborban, meg amikor mi szereltünk össze egy szuperszámítógépet. Persze neked nem muszáj ehhez ragaszkodni, a portállapotjelző led jól hangzik ée érthető, bár ebből hiányzik az átkapcsolás szóé ha ezt érzes legfontosabbnak, akkor az átkapcsolásjelző LED jó lesz, esteleg portok közti átkapcsoláast jelző LED, bár ez elég hosszú.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Köszi. Szívem szerint Dinnyének adnám a pontot, mert az ő megjegyzése ébresztett rá a megoldásra.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Átkapcsolást jelző LED / portállapotjelző led /shift LED
Attila Piróth
4 +1port-kapcsolo kijelzojexxxivw


Discussion entries: 1





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
port-kapcsolo kijelzoje


Explanation:
shift = valto
LED = light emitting diode = vilagito dioda; LED (magyarban is)
display = kijelzo

Gyanitom, hogy ez egy olyan kutyu lehet, ahol egy kijelzon nyomon kovetheto, melyik beallitasra valtottak eppen, tehat hogy mely portokra kapcsoltak, ezert nem szo szerint forditanam.

Kicsit bonyolult abra itt lathato:
http://www.national.com/pf/DS/DS8874.html

xxxivw
PRO pts in pair: 119

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both: Pontosan. Jelzi, hogy melyik sor aktív, 1-8 vagy 9-16. Én Shift-kijelzônek/Shift-LED-nek hívnám, hacsak nem volnék biztos abban, hogy nincs rajta magán a készüléken vagy egy magyarázó ábrán a Shift felirat.
26 mins

41 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Átkapcsolást jelző LED / portállapotjelző led /shift LED


Explanation:
A LED elektronikai környezetben magyarul is LED.
A shift léptetést, váltást, átkapcsolást jelent, de erre is eléggé nyakló nélkül alkalmazzák a 'shift' szót a magyarban: a 'shiftregiszter' szót rengetegszer hallottam elektronika-laborban, meg amikor mi szereltünk össze egy szuperszámítógépet. Persze neked nem muszáj ehhez ragaszkodni, a portállapotjelző led jól hangzik ée érthető, bár ebből hiányzik az átkapcsolás szóé ha ezt érzes legfontosabbnak, akkor az átkapcsolásjelző LED jó lesz, esteleg portok közti átkapcsoláast jelző LED, bár ez elég hosszú.


Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671
Grading comment
Köszi. Szívem szerint Dinnyének adnám a pontot, mert az ő megjegyzése ébresztett rá a megoldásra.