KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

pinch point

Hungarian translation: Potenciális beakadási/becsípődési pont


20:38 Jun 2, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: pinch point
"PINCH POINT (MAST)"
"PINCH POINT (COWL & SEAT)"

Ezek egy targonca leírásánál találhatók. A kék műszaki szótár szerint "útszűkület", de szinte 100%, hogy itt nem arról van szó.
Bármi ötlet?
köszi.
Csaba Ban
Hungary
Hungarian translation:Potenciális beakadási/becsípődési pont
Explanation:
A következő definícióból látszik, hogy a pinch beakadás, becsípés értelméről van szó.
PINCH POINT: Any point other than the point of operation at which it is possible for a part of the body to be caught between the moving parts of a press or auxiliary equipment, or between moving and stationary parts of a press or auxiliary equipment or between the material and moving parts of the press or auxiliary equipment.
http://www.schleicher-usa.com/glossary.shtml

Erre magyarul a címsorbeli kifejezést javaslom - persze lehet, hogy meg lehet jobban fogalmazni.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
köszi. A "becsípődési" pont elég jól hangzik, de a Google csak búvárkodási összefüggésben talál ilyet. Attól még lehet, hogy gépeknél is ezt használják.
"érintkezési pont": utánanéztem, de nem megfelelő. Azért köszi vzsoltnak is.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Potenciális beakadási/becsípődési pont
Attila Piróth
4érintkezési pont (ahol becsípődhet valami)
Zsolt VARGA


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Potenciális beakadási/becsípődési pont


Explanation:
A következő definícióból látszik, hogy a pinch beakadás, becsípés értelméről van szó.
PINCH POINT: Any point other than the point of operation at which it is possible for a part of the body to be caught between the moving parts of a press or auxiliary equipment, or between moving and stationary parts of a press or auxiliary equipment or between the material and moving parts of the press or auxiliary equipment.
http://www.schleicher-usa.com/glossary.shtml

Erre magyarul a címsorbeli kifejezést javaslom - persze lehet, hogy meg lehet jobban fogalmazni.



    Reference: http://www.schleicher-usa.com/glossary.shtml
Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671
Grading comment
köszi. A "becsípődési" pont elég jól hangzik, de a Google csak búvárkodási összefüggésben talál ilyet. Attól még lehet, hogy gépeknél is ezt használják.
"érintkezési pont": utánanéztem, de nem megfelelő. Azért köszi vzsoltnak is.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both: Nekem is csak a becsípődés jut eszembe.
9 hrs

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
érintkezési pont (ahol becsípődhet valami)


Explanation:
"his gloved hand was pulled into the pinch point between the steel feed stock and the rollers"

Amikor targoncavezetői jogsit csináltam, volt valami ilyesmiről szó, de már nem emlékszem hogy hívtuk....

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-02 21:15:07 (GMT)
--------------------------------------------------

Piroth úr megelőzött.... :)


    Reference: http://www.triodyne.com/SAFETY~1/SB_V11N1.PDF
Zsolt VARGA
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 66