KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

piling rig

Hungarian translation: cölöpfúrógép


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:piling rig
Hungarian translation:cölöpfúrógép
Entered by: juju

10:13 Jul 17, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: piling rig
Építőipari gép, ami lyukat fúr a földbe és abba önti bele a betont, így készít betoncölöpöt. Csak nem tudom a szabatos magyar kifejezést: cölöpfúró?
Katalin Radnóti
cölöpfúrógép
Explanation:
esetleg: betoncölöpfúró-gép :-)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-17 10:43:44 (GMT)
--------------------------------------------------

Most olvastam el a referenciát alaposabban. Ott még szerepel a cölöpfúró berendezés, sőt a fúrótorony (lásd: oil rig) kifejezés is.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-17 10:45:03 (GMT)
--------------------------------------------------

Most olvastam el a referenciát alaposabban. Ott még szerepel a cölöpfúró berendezés, sőt a fúrótorony (lásd: oil rig) kifejezés is.
Selected response from:

juju
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1cölöpöző berendezésFerenc Horvath
4 +1cölöpfúrógépjuju
4cölöplyuk fúró berendezés
Attila Piróth


Discussion entries: 1





  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cölöplyuk fúró berendezés


Explanation:
Piling valóban cölöpverést jelent. A rig egyik jelentése fúróberendezés. A címsorban szereplő megoldás érthető - a cölöpfúrót nem ajánlanám, mert nem a cölöpöt fúrja, hanem a cölöpnek szánt lyukat.
Aztán jöhet Pom-pom barátja, a vastalpú cölöpverő...

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671

25 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
cölöpöző berendezés


Explanation:
Tartok tőle, hogy a Mercury további anyagait nem igen lehet majd innen "kiszótárazni".

Ferenc Horvath
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  texlazar
2 hrs

neutral  Péter Tófalvi: ...volt már rá példa másoknál is :-)
4 days

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cölöpfúrógép


Explanation:
esetleg: betoncölöpfúró-gép :-)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-17 10:43:44 (GMT)
--------------------------------------------------

Most olvastam el a referenciát alaposabban. Ott még szerepel a cölöpfúró berendezés, sőt a fúrótorony (lásd: oil rig) kifejezés is.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-17 10:45:03 (GMT)
--------------------------------------------------

Most olvastam el a referenciát alaposabban. Ott még szerepel a cölöpfúró berendezés, sőt a fúrótorony (lásd: oil rig) kifejezés is.


    Reference: http://www.metro4.hu/Heureka/colopok(0115).htm
juju
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Péter Tófalvi: Horn Gyula is foglalkozott ezzel a témával. Őt is meg lehet kérdezni. (A ruhaipar mellett :-)
1 hr