KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

red gain

Hungarian translation: (szín)erôsítés


15:33 Oct 25, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: red gain
egy monitor beállítási lehetősége. Van még "blue gain" ill. "green gain" is.
Vörös torzulás? Vörös eltolódás?
Csaba Ban
Hungary
Hungarian translation:(szín)erôsítés
Explanation:
A kép kék, vörös ill zöld összetevojének erosítése (a többihez képest).

A "gain" amúgy is általában erosítést jelent.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-25 16:00:01 (GMT)
--------------------------------------------------

Elnézést, a hosszú ö valahogy nem m?ködik nálam, ha beírom, csak kérdojel jelenik meg (kérd?jel :-).
Selected response from:

Endre Both
Germany
Grading comment
Köszönöm! A színeltolás valóban a Doppler-effektussal kapcsolatos.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2(szín)erôsítés
Endre Both
4vörös színeltolásMaria Bolgar
3 +1a vörös szinezés erősítése???Meturgan


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
a vörös szinezés erősítése???


Explanation:
Pontos megfelelővel nem tudok szolgálni, but if you want red gain you want your screen to become more red.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-25 16:00:11 (GMT)
--------------------------------------------------

a vörös szinezet növelése

Meturgan
Hungary
PRO pts in pair: 212

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Szilárd: Vörös szín erősítése, hangsúlyozása a képernyőn. Ez anyag egy kicsit már másról szól, de itt is a 3 alapszín (vörös, kék, zöld) erősítését, hangsúlyozását írja. http://www.intermedia.c3.hu/oktanyag/video/videotechgyak/12s...
42 mins

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
(szín)erôsítés


Explanation:
A kép kék, vörös ill zöld összetevojének erosítése (a többihez képest).

A "gain" amúgy is általában erosítést jelent.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-25 16:00:01 (GMT)
--------------------------------------------------

Elnézést, a hosszú ö valahogy nem m?ködik nálam, ha beírom, csak kérdojel jelenik meg (kérd?jel :-).


    Reference: http://classifications.mszh.hu/ipc/ipc7/eh04n02.htm#H04N0097...
    Reference: http://classifications.mszh.hu/ipc/ipc7/hh04n02.htm#H04N0097...
Endre Both
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 241
Grading comment
Köszönöm! A színeltolás valóban a Doppler-effektussal kapcsolatos.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth: Vöröseltolódás (red shift): fizikában/csillagászatban (pl. Doppler-effektus kapcsán). A légkörfizika "reddening"-je "vörösödés", (pl. lenyugvó nap vörös színe). A monitornál a vörös szín erősítése az igazi, de talán a vörös torzulás is ügyes megoldás.
27 mins

agree  Gabor Kiss
30 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vörös színeltolás


Explanation:
Nem találom sehol. De így hallottam mindig a szakemberektől, amikor a monitoraimmal baj volt.

Maria Bolgar
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 91