KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

stock ticker window

Hungarian translation: részvényárfolyam-ablak


11:16 Oct 28, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: stock ticker window
Számítógépes többfunkciós monitoron megjelenő bizonyos típusú "ablak" / "képernyő".
Csaba Ban
Hungary
Hungarian translation:részvényárfolyam-ablak
Explanation:
Szerintem ez simán a részvényárfolyamok alakulását bemutató ablak, ami egy csomó szoftverben, ill. szolgáltatásban (Reuters, Bloomberg) behozható, és magától frissit.

A lényege az, hogy a részvény megnevezése az ablakban nem szerepel, csak a kódja, illetve az, hogy nem kell kattintgatni: a frissités jön magától. (Ez viszont nem azonos a kereskedéshez szükséges közvetlen vonallal!) A ticker a "kód", a röviditett név bevett neve (magyarul is tickerről szokás beszélni): minden részvénynek van egy hivatalos tickerje, amit a tőzsde ad neki (de külön tickerje lehet a különféle webes szolgáltatóknál), illetve az egyes piacoknak is lehet tickerjük a kereskedési rendszerekben. (Egyébként nem hinném, hogy van bevett magyar megnevezése.)
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
köszi Éva, meg a többieknek is
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2részvényárfolyam-ablak
Eva Blanar
4 +1részvény árfolyam kijelző ablak
Katalin Horváth McClure
5 -1Tőzsde ablak
Katalin Szilárd
2árfolyamkijelzô/ árfolyamkövetô ablak
Endre Both


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
árfolyamkijelzô/ árfolyamkövetô ablak


Explanation:
Saját próbálkozásom, magyarul még soha nem olvastam. Gondolom, tudod, mirôl van szó: az árfolyamok egy (vagy több egymás alatti) "futószalagon" kerülnek kijelzésre (pl. TV-képernyôn, böngészôben, stb.). Lásd pl.

http://www.cooltick.com/images/ticker.gif
http://www.exhedra.com/upload/ScreenShots/PIC200121802817842...

Egy megfelelô programban ennek külön ablaka is lehet.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-28 20:38:46 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Az elnevezések tisztázására:
(stock) ticker - ahol megjelennek az árfolyamok
ticker symbol / stock symbol - a részvény kódja, pl. General Motors: NYSE:GM

Lásd pl.
http://finance.yahoo.com/l

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-28 20:41:09 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Katalinnak is persze igaza van: a zsargon lerövidítheti a \"ticker symbol\"-t, de csak akkor, ha kizárt a félreértés a tulajdonképpeni \"ticker\"-rel.

Endre Both
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 241

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Eva Blanar: nem, ez nem a szalag, csak automatikusan frissit!
8 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Tőzsde ablak


Explanation:
Az árfolyamkijelző igaz, hogy szerintem is jobban hangzik, de itt nem a tv-ben megszokott "árfolyamkijelző szalagról", azaz "crawler" -ről van szerintem szó, hanem egy többfunkciós számítógépes software-ről. Ahol az árfolyamok mellett a híreket, saját portfóliót, grafikonokat, tőzsdei üzenőfalakat is megtekinthetjük ill. üzenetket küldhetünk. Sőt ha jól tudom ezen a programon keresztül tőzsdei tranzakciókat is lebonyolíthatunk az internet segítségével, tetszés szerint, ellentétben a tv -ben szereplő "árfolyamkijelző hírcsíkkal", ami csak kétfunkciós: hírek és árfolyamok megtekintése.


    Reference: http://www.indigowind.com/
Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 3118

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Eva Blanar: Ez egész más: ez az online kapcsolat!
6 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
részvényárfolyam-ablak


Explanation:
Szerintem ez simán a részvényárfolyamok alakulását bemutató ablak, ami egy csomó szoftverben, ill. szolgáltatásban (Reuters, Bloomberg) behozható, és magától frissit.

A lényege az, hogy a részvény megnevezése az ablakban nem szerepel, csak a kódja, illetve az, hogy nem kell kattintgatni: a frissités jön magától. (Ez viszont nem azonos a kereskedéshez szükséges közvetlen vonallal!) A ticker a "kód", a röviditett név bevett neve (magyarul is tickerről szokás beszélni): minden részvénynek van egy hivatalos tickerje, amit a tőzsde ad neki (de külön tickerje lehet a különféle webes szolgáltatóknál), illetve az egyes piacoknak is lehet tickerjük a kereskedési rendszerekben. (Egyébként nem hinném, hogy van bevett magyar megnevezése.)

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1298
Grading comment
köszi Éva, meg a többieknek is

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both: A ticker nem a részvénykód, hanem a frissített kijelzô ("tick" = ketyegés nyomán). De különben eléggé ugyanarra gondolunk, szerintem részletkérdés (és az összefüggésbôl nem egyértelmű), hogy csak egy részvényrôl vagy a teljes tôzsdérôl van szó.
12 mins

agree  Katalin Horváth McClure: Igen, én is ezt a megoldást javasoltam közben. Endrének igaza van, a részvénykód az a "ticker symbol", bár az igaz, hogy a Wall Street szakzsargon általában csak ticker-r?l beszél: "Hey, what's the ticker for Nortel?"
15 mins

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
részvény árfolyam kijelző ablak


Explanation:
Ez valóban az árfolyamot kijelző ablak. Lehet csak egy vagy több részvény szimbólumát megadni, és azoknak az árfolyamát bizonyos időközönként frissitve kijelzi. Ez az időintervallum esetenként a felhasználó által megadható.) A kijelzés nem feltétlenül futószalag formában történik, lehet ez lista vagy táblázat is, megvalósitástól függően.
(Lásd első link.)

Szerintem jó lenne odairni, hogy részvényekről van szó, mert ha csak árfolyamot használsz, abba beleérthető a deviza- valuta árfolyam téma is. Lásd a második linket, ahol ezt a szót használják. Igaz, az nem számitógépes szoftver, hanem manuális tábla, de akkor is.)


\"A stock ticker window that displays updated stock information\"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-28 20:30:21 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Úgy látom, amig én itt gépelgettem, az Éva is dolgozott, és a Csaba meg már el is fogadta azt a megoldást...
:-)
Végülis ugyanazt mondtuk, úgyhogy OK.


    Reference: http://www.njnet.edu.cn/info/ebook/vbweb/ch16.htm
    Reference: http://www.luxinfo.hu/19.html
Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 3270

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar: Igen, valóban egyszerre irtuk és a részvény emlitése valóban nagyon fontos!
30 mins