KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

afforestation of farmland / reversion of farmland to forest

Hungarian translation: erdőtelepítés / újraerdősítés vagy erdő visszatelepítés


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:afforestation of farmland / reversion of farmland to forest
Hungarian translation:erdőtelepítés / újraerdősítés vagy erdő visszatelepítés
Entered by: Zsolt VARGA

13:29 Jan 11, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: afforestation of farmland / reversion of farmland to forest
"Over the last fifty years there has been a significant increase in forestland in many applicant countries as a result of both the *afforestation of farmland* and the *reversion of farmland to forest*.

Valamelyik biztosan "mezőgazdasági területek erdősítése", de akkor mi lesz a másik?
ilyenek szerepelnek: afforestation/reforestation/reversion of farmland into forest
Csaba Ban
Hungary
erdőtelepítés / újraerdősítés vagy erdő visszatelepítés
Explanation:
Az erdőtelepítés a hivatalos változat a FVM szerint (Mezőgazdasági szótár), a másikat csak tippelem.
Selected response from:

Zsolt VARGA
Grading comment
Köszi szépen. Úgy látszik, az eddigi több tucatnyi szótáram nem elég, és be kell szerezni egy mzg. szótárat is.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1mezőgazdasági területek erdősítése / mezőgazdasági területek / földek újra erdőkké változtatásaMeturgan
5fásításxxxHungi
4erdőtelepítés / újraerdősítés vagy erdő visszatelepítés
Zsolt VARGA
4mezögazdasági erdösités/fásitás
Susanna & Christian Popescu GbR


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mezögazdasági erdösités/fásitás


Explanation:
vagy föld erdösités/fásitás/

és

~ visszatérés/visszaszármaz(tat)ás be-/felerdösités

Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 8

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
erdőtelepítés / újraerdősítés vagy erdő visszatelepítés


Explanation:
Az erdőtelepítés a hivatalos változat a FVM szerint (Mezőgazdasági szótár), a másikat csak tippelem.

Zsolt VARGA
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 66
Grading comment
Köszi szépen. Úgy látszik, az eddigi több tucatnyi szótáram nem elég, és be kell szerezni egy mzg. szótárat is.

55 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
mezőgazdasági területek erdősítése / mezőgazdasági területek / földek újra erdőkké változtatása


Explanation:
Itt nyilvánvalóan csak arról van szó, hogy lehetőleg elkerüljük az azonos szavak, kifejezések többszöri ismétlését.
A magyar nyelvben e ritka esetben -úgy tűnik- kevesebb jó lehetőségünk van erre mint az angolban.

afforestation = erdősítés
reforestation = újraerdősítés
reversion of farmland into forest = mezőgazdasági területek / földek újra erdőkké változtatása

reversion = visszatérés az előző állapothoz, az eredeti alakhoz



    Reference: http://www.zom.hu/sajto_bel_alom.htm
    Reference: http://www.hivatalok.hu/jog/1984-1-MEM.htm
Meturgan
Hungary
PRO pts in pair: 212

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana
2 hrs

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
fásítás


Explanation:
Azért jó, ha tudjátok, hogy miután Magyarországtól Trianon erdőinek 100 százalékát elcsatolta, hatalmas fásítási program indult be, amely lényegében sohasem fejeződött be, de az ötvenes évek végén lelassult (ma meg esztelen pusztítással a visszájára fordult).

xxxHungi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1618