KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

PS/2 power-on

Hungarian translation: a számítógép a PS/2-csatlakozón keresztül nem szolgáltat áramot


07:43 May 28, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: PS/2 power-on
Vezeték nelkului eger toltesenek leirasa.
KOntextusok:
The batteries do not recharge when the computer is switched off.
PS/2 power-on is not enabled on the computer.
Consult the computer’s manual for information on how to enable power-on to the PS/2 port.
Ivan Frankovics
Hungary
Hungarian translation:a számítógép a PS/2-csatlakozón keresztül nem szolgáltat áramot
Explanation:
ill. az áramszolgáltatás ... nincs bekapcsolva

vagy: a PS/2-csatl. nem kap áramot

"power on" tulajdonképpen bekapcsolást jelent (pl. a számítógépét), nem áramszolgáltatást, de itt az összefüggés elég egyértelmuen erre utal, az eredeti szerzoje pontatlanul fejezte ki magát.
Selected response from:

Endre Both
Germany
Grading comment
Tudom, hog ymin d a negy valasz jo, de vegul ezt hasznaltam, ha jol emlexem azert mert siettem.
Udv,
Ivan
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3a számítógép a PS/2-csatlakozón keresztül nem szolgáltat áramot
Endre Both
4 +1a PS2 (típusú egér - ill. bemenet) nem kapcsol be
Andras Szekany
5A PS/2 áramellátása nincs engedélyezve (a számítógép kikapcsolt állapotában).
newtom
4... A PS/2 nincs aktiválva...xxxMilanB


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
a számítógép a PS/2-csatlakozón keresztül nem szolgáltat áramot


Explanation:
ill. az áramszolgáltatás ... nincs bekapcsolva

vagy: a PS/2-csatl. nem kap áramot

"power on" tulajdonképpen bekapcsolást jelent (pl. a számítógépét), nem áramszolgáltatást, de itt az összefüggés elég egyértelmuen erre utal, az eredeti szerzoje pontatlanul fejezte ki magát.

Endre Both
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 241
Grading comment
Tudom, hog ymin d a negy valasz jo, de vegul ezt hasznaltam, ha jol emlexem azert mert siettem.
Udv,
Ivan

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth: Így igaz.
7 mins

agree  Meturgan
14 mins

agree  xxxHungi
2 days4 hrs

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
... A PS/2 nincs aktiválva...


Explanation:
"aktiválva" helyett esetleg használható még az "engedélyezve" kifejezés.
Úgy gondolom, hogy ez a fordítás már magában foglalja az eredeti szövegböl a "power-on" kifejezést.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-29 04:18:02 (GMT)
--------------------------------------------------

... PS/2 port ...

xxxMilanB
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
a PS2 (típusú egér - ill. bemenet) nem kapcsol be


Explanation:
a kérdezett kifejezés ebben a mondatban van, és ennek ez a legegyszerűbb fordítása - a többi igen bonyolult szakmai részlet

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1544

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  gabw: valóban, a not enabled leginkább úgy fordítható, hogy nincs bekapcsolva
2 days1 hr

3 days1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
A PS/2 áramellátása nincs engedélyezve (a számítógép kikapcsolt állapotában).


Explanation:
Igaz, meg voltam győződve arról, hogy kikapcsolt PC csak USB portra tud áramot biztosítani ... Úgy látszik tévedtem.

newtom
Native speaker of: Native in HungarianHungarian