KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

omnisaw

Hungarian translation: Univerzális fúró-maró


13:58 Jul 3, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: omnisaw
Ez egyfajta furo lehet.
Ha tobbet megtudok megirom, de lehet hogy igy is tudjatok.
Ivan Frankovics
Hungary
Hungarian translation:Univerzális fúró-maró
Explanation:
Ferm FOS-500 Omnisaw

Compact machine for making fast and precise cut-outs in, among other things, speakers, sockets and spotlights
With special bits for cutting in wood, chipboard, tiles, plasterboard and plastic

Minden jót!
Selected response from:

Ágnes Fülöp
Netherlands
Grading comment
thx.
i.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5(vmilyen) fűrész
Nora Janoshazi
4 +1automata/automatizált fűrész(gép)
Ildiko Santana
5Univerzális fúró-maró
Ágnes Fülöp
4omnisawBernadett Czuczor
3általános kézi villanyfúróxxxdenny


Discussion entries: 1





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
(vmilyen) fűrész


Explanation:
A "saw" az fűrész, nem fúró.
omni- előtag sokmindent jelenthet, jobban utána kellene nézni műszaki szótárban.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-03 14:22:47 (GMT)
--------------------------------------------------

Akkor remélem másvalaki okosabb lesz majd.
Elnézést, hogy csak ennyit tudtam (sőt nem tudtam! :o) segíteni, de most nincs időm keresgélni.
(azért én utánanéznék, nincs-e valahol félreértés)
Good luck!

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-07 14:00:12 (GMT)
--------------------------------------------------

többfunkciós (multifunkciós) fúró

Nora Janoshazi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 32

50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
általános kézi villanyfúró


Explanation:
Az omni itt általánost jelent. A szóbanforgó szerszám lényegében egy kézi villanyfúró, amelyhez fürész és fúró betétek egyaránt kaphatók. Nem lepne meg az sem, ha valaki generálfúrónak forditaná. Az sem rossz, ha az eredetit a szövegben hagyjuk, mert ez egy speciális szerszám termék, bár nem trademark.

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1667

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
omnisaw


Explanation:
Szerintem hagyd úgy ahogy van. Nem hiszem, hogy a magyarban van rá megfelelő kifejezés.
Egyébként fúró és fűrész ként is működik egyben. Rendesen fúr és közben kézzel kell mozgatni, hogy fűrészelő műveletet is végezzen.


    Reference: http://www.diynot.com/shop/Power_Tools/DIY_Power_Tool_Range/...
Bernadett Czuczor
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 4

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Univerzális fúró-maró


Explanation:
Ferm FOS-500 Omnisaw

Compact machine for making fast and precise cut-outs in, among other things, speakers, sockets and spotlights
With special bits for cutting in wood, chipboard, tiles, plasterboard and plastic

Minden jót!


    Reference: http://www.ferm.nl/custom_article_group.afp?!%3C%25?fox.ccoo...
    Reference: http://www.ferm.nl/custom_article_list.afp?!_0ZP1CI4E0&intgr...
Ágnes Fülöp
Netherlands
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 96
Grading comment
thx.
i.

1 day8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
automata/automatizált fűrész(gép)


Explanation:
Ha olyan biztosan tudod, hogy fúró és nem fűrész (ami az angolnak teljes mértékben ellentmond), megtudhatnánk a szövegkörnyezetet, amelyből következtetsz?
saw : fűrész
omni előtag : irányítatlan, automata (nincs köze az omnipotent/univerzális/stb. értelmezéshez); műszaki nyelvben - lásd műszaki értelmező szótár - az omni- előtag egyszerűen automata, emberi behatás/befolyás nélküli).
Fa megmunkálásban használatos berendezés, komputer vezérléssel.


    Reference: http://www.omnisaw.com/products1.htm
    Reference: http://www.selecttrusses.com/omni_saw.shtml
Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1773

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Szilárd: http://www.lbrspec.com/robotics.htm "The first improvement is the addition of a computerized robotic saw (Omni Saw). The machine allows an operator to quickly and accurately program the cuts for each truss."
13 hrs