KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

alive bit / alive signal

Hungarian translation: működő / élő bit


10:49 Jul 5, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering / IT / electronics
English term or phrase: alive bit / alive signal
Tulajdonképpen "Lebensbit"-ként találkoztam vele, de hátha az EN-HU párban nagyobb a visszhang.

Értelmezésem szerint az alive bit jelzi a kapcsolat másik végén lev? berendezés m?köd?képességét/elérhet?ségét stb.

Eddigi ötleteim: "m?ködésjelz? bit" vagy esetleg sz.sz. "életjel-bit", szerintem mindkett? érthet?, de ha van már bevett fordítás, akkor talán ne neologizáljunk.

Köszönöm.
Endre
Endre Both
Germany
Hungarian translation:működő / élő bit
Explanation:
Ahogy a link szövegéből kivettem tűzoltó állomások vagy rendőrségek egymás közti leellenőrzésére szolgál. A központ lekérdezi, hogy mi a helyzet és a válaszadó byte-on belül az egyik bit-et valami okból alive signálnak nevezték el, ami csak annyit jelez, hogy minden oké és működik. Szóval a lényeg, hogy egyetértek veled. Működésjelző de talán a legjobb és legérthetőbb az életjel bit.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-05 17:03:39 (GMT)
--------------------------------------------------

Köszi, neked is jó hétvégét!
Selected response from:

Bernadett Czuczor
Grading comment
Ok, ezek szerint nincs általánosan ismert megfelelôje. Köszönöm mindnyájatoknak!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5működő / élő bitBernadett Czuczor
2ellenörzö bitxxxdenny
1Nem tudom, de ez talán segítMeturgan


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Nem tudom, de ez talán segít


Explanation:
WFB_LEBENSBIT
Verbindung überwachen mit LEBENSBIT (MASTER-SLAVE) Kommunikation 40 Fr. Eine Verbindung zwischen zwei Teilnehmern wird mit einem Lebensbit überwacht. Falls die Verbindung unterbrochen ist, wird nach ablauf einer Timeoutzeit eine Meldung ausgegeben.
WITO Automation AG, 07.03.2003, M. Glarner Seite 12
www.wito-ag.ch/download/St_Bst_liste.pdf


Betriebssicherheit
Die höchstmögliche Betriebssicher-
heit der Fernwirkunterstation wird
über verschiedene Komponenten
erreicht. Die Bypass-Steuerung
garantiert, dass beim Ausfall der
SPS und/oder eines Sensors weiter-
hin ein Abpumpen des Mediums
erfolgt. Per LEBENSBIT erfolgt die
Eigen-Überwachung der Fernwirk-
unterstation, die bei einer Störung
einen sofortigen Alarm auslöst.
Ein Netzausfallrelais, eine Sensor-
überwachung und eine unab-
hängige Spannungsversorgung
(USV) sorgen für eine ausreichende
Gewährleistung des Betriebs.
www.harnisch.com/pumpen/pump-dt-2003.pdf


Meturgan
Hungary
PRO pts in pair: 212

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
működő / élő bit


Explanation:
Ahogy a link szövegéből kivettem tűzoltó állomások vagy rendőrségek egymás közti leellenőrzésére szolgál. A központ lekérdezi, hogy mi a helyzet és a válaszadó byte-on belül az egyik bit-et valami okból alive signálnak nevezték el, ami csak annyit jelez, hogy minden oké és működik. Szóval a lényeg, hogy egyetértek veled. Működésjelző de talán a legjobb és legérthetőbb az életjel bit.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-05 17:03:39 (GMT)
--------------------------------------------------

Köszi, neked is jó hétvégét!

Bernadett Czuczor
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 4
Grading comment
Ok, ezek szerint nincs általánosan ismert megfelelôje. Köszönöm mindnyájatoknak!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
ellenörzö bit


Explanation:
Angolul check bit, az üzenet küldöje által az üzenethez csatolt elem, ellenörzi, hogy történt-e hiba az adatátvitelben. Nem tudom, ez ugyanaz, vagy valami más.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 37 mins (2003-07-05 16:27:01 GMT)
--------------------------------------------------

Rákerestem, nem ugyanaz.
Talán élö kapcsolat jel-nek lehet forditani, az eredeti meghagyaása mellett.

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1667