KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

poisoning

Hungarian translation: mérgezés (katalizis, stb.)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:poisoning
Hungarian translation:mérgezés (katalizis, stb.)
Entered by: xxxdenny

16:46 Jul 9, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering / Atomreaktor
English term or phrase: poisoning
Az atomerőmű vészleálltásádához ilyen folyadékot lehet befecskendezni többek között a hűtőközegbe. Fékezi/elnyeli a neutronokat.
Satisfact
Hungary
Mérgezés
Explanation:
Ebben az összefüggésben is, l. pl. katalizis
Selected response from:

xxxdenny
Grading comment
Köszönöm mindenkinek, a referenciát Ildikó adta meg, bár még így is nehezen tudom elhinni, hogy ez a jó válasz :(((
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5Mérgezésxxxdenny
5éghető mérgek alkalmazása
Ildiko Santana


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
Mérgezés


Explanation:
Ebben az összefüggésben is, l. pl. katalizis

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1667
Grading comment
Köszönöm mindenkinek, a referenciát Ildikó adta meg, bár még így is nehezen tudom elhinni, hogy ez a jó válasz :(((

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kalauz: mérgező folyadék
10 mins

agree  Eva Blanar: igen: mérgező a pontos válasz
53 mins

agree  Leslie Gabor
2 hrs

agree  JózsefÁrpád Bende
15 hrs

agree  Ildiko Santana: igen, lasd lent
1 day12 hrs

1 day12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
éghető mérgek alkalmazása


Explanation:
Talán jobban hangzik így..
Lásd Magyar Szabvány:

"7/00
A magreakció szabályozása, vezérlése

7/02
.
a reaktoranyagok önszabályozási tulajdonságainak hasznosításával (hőmérsékleti stabilitással kapcsolatos elrendezések G21C 7/32)
7/04
. .
éghető *mérgekből* (éghető *mérgek* a fűtőanyagrudakban G21C 3/326) [5]

3/326
. . .
különböző összetételű fűtőanyag-elemekből összeállítva; A fűtőelemeken kívül más tű, rúd, vagy cső alakú elemekből, pl. vezérlő rácstartó, hasadóanyagot termelő reaktor *mérgező* és üres rudakból összeállítva [5]


    Reference: http://www.arcanum.com/free_zone/classifications/ipc/ipc7/hg...
    Reference: http://www.arcanum.com/free_zone/classifications/ipc/ipc7/hg...
Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1773