KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

carbide cutting tool

Hungarian translation: karbid vágószerszám


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:carbide cutting tool
Hungarian translation:karbid vágószerszám
Entered by: Eva Blanar

18:19 Nov 3, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: carbide cutting tool
mi lehet ez?
Eva Blanar
Hungary
karbid vágó (szerszám)
Explanation:
"A philadelphiai Drexel Egyetem és a chicagói Illinois Egyetem kutatói nemrégiben új gyémántszintézist dolgoztak ki. Az eljárásban szilícium-karbid bevonatú tárgyakat normál nyomáson 1000 Celsius-fokon klórgázzal kezeltek.
...
Az eljárásban keletkező gyémántréteg nanométeres méretű mikrokristályokból áll, úgyhogy a kutatók gyémánt helyett gyémántszerkezetű szénnek is nevezik. Tulajdonságai eltérnek a gyémántétól, de műszaki célokra nagyon kedvezőek. Mivel az eljárás a másik kettőnél olcsóbb és alkalmas nagyobb mennyiségű bevonat előállítására, segítségével gazdaságos lehet előállítani olyan tárgyakat, mint fogorvosi fúró (kép), vagy fékbetétek, de javasolták mikroelektronikai komponensek bevonására is a hő elvezetésére."

Illetve egy szerszámüzlet ajánlatából:

"HOSSZÚ ÉLETTARTAMÚ KARBID FÚRÓK"
Selected response from:

Maxipocak
Hungary
Grading comment
Köszönöm szépen, a pontoknál igazából az időrendiséget vettem figyelembe, de nagyon hasznos volt minden contribution. (Andrásnak külön köszönöm a bérmunkás-sziporkát: jót mosolyogtam!)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5karbid vágószerszámvinfo
5keményfém(lapka) vágószerszámLászló Zsák
4(wolfram) karbid vágó szerszám (lapka)
Andras Szekany
3keményfém vágószerszámMeturgan
2 +1karbid vágó (szerszám)Maxipocak


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
karbid vágó (szerszám)


Explanation:
"A philadelphiai Drexel Egyetem és a chicagói Illinois Egyetem kutatói nemrégiben új gyémántszintézist dolgoztak ki. Az eljárásban szilícium-karbid bevonatú tárgyakat normál nyomáson 1000 Celsius-fokon klórgázzal kezeltek.
...
Az eljárásban keletkező gyémántréteg nanométeres méretű mikrokristályokból áll, úgyhogy a kutatók gyémánt helyett gyémántszerkezetű szénnek is nevezik. Tulajdonságai eltérnek a gyémántétól, de műszaki célokra nagyon kedvezőek. Mivel az eljárás a másik kettőnél olcsóbb és alkalmas nagyobb mennyiségű bevonat előállítására, segítségével gazdaságos lehet előállítani olyan tárgyakat, mint fogorvosi fúró (kép), vagy fékbetétek, de javasolták mikroelektronikai komponensek bevonására is a hő elvezetésére."

Illetve egy szerszámüzlet ajánlatából:

"HOSSZÚ ÉLETTARTAMÚ KARBID FÚRÓK"



    Reference: http://www.sulinet.hu/eletestudomany/archiv/2001/0135/19.htm...
Maxipocak
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 22
Grading comment
Köszönöm szépen, a pontoknál igazából az időrendiséget vettem figyelembe, de nagyon hasznos volt minden contribution. (Andrásnak külön köszönöm a bérmunkás-sziporkát: jót mosolyogtam!)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany: nagy gondban vagyok - a magyar szakmai nyelvhasználat nem ismer ilyet. Van wolframkarbid szerszám, keményfém szerszám, de a "karbid", az valami egészen más (régebben bányászlámpa tölteléke volt) szóval = botorság
1 day23 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
keményfém(lapka) vágószerszám


Explanation:
nem jaaslom a karbid szó használatát, mert annak másik jelentése (karbidlámpa) miatt félreérthető. ez 'műszakibb'

László Zsák
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 169

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
keményfém vágószerszám


Explanation:
Nem értek hozzá, de el tudom képzelni, hogy ez is, vagy hogy ez a megfelelő fordítás.

Sokoldalú kisgépek - Dremel
... faanyagokhoz pedig a nagy forgácshézagú keményfém-szemcsés vágótárcsákat ... sebesség
miatt könnyen megugorhat vagy beszorulhat a vágószerszám. ...
www.ezermester.hu/2003/10/dremel.htm - 8k - Cached - Similar pages

Bosch tartozékok fémmunkákhoz
... fekete keményfém pengéket ajánlunk (10). Ne felejtsük el, hogy nem csak a fémfúráskor,
hanem a vágáskor is szükséges a vágószerszám hûtése. ...
www.ezermester2000.hu/98-10/9-oldal.htm - 10k



    www.ezermester.hu/2003/10/dremel.htm - 8k
    www.ezermester2000.hu/98-10/9-oldal.htm - 10k
Meturgan
Hungary
PRO pts in pair: 212

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(wolfram) karbid vágó szerszám (lapka)


Explanation:
igazából a "wolfram" (tungsten) ma már nem használatos (a szerszámban igen) lapka azért, mert ezek általában (kivéve az igazán kicsi (pl. bérmunkás) kisüzemeket csak lapkák, amelyek a szerszámban cserélhetők

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 15 mins (2003-11-03 19:34:59 GMT)
--------------------------------------------------

úgy is hívták ezeket, hogy \"vidia\" = wie diamant :-)

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1544

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
karbid vágószerszám


Explanation:
pl. a sarokcsiszoló ("flex") vágókorongja

vinfo
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian