KudoZ home » English to Hungarian » Tech/Engineering

droop ..

Hungarian translation: feszültségcsökkentő pl. transzformátor?


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:droop ..
Hungarian translation:feszültségcsökkentő pl. transzformátor?
Entered by: Andras Szivak

15:12 Nov 9, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: droop ..
If the result of this calculation is greater than 100% then it suggests that the droop C/T ratio is incorrectly rated (or fitted) and the correct device should be obtained before proceeding further.
The Droop equipment is now set.
At this point the generator is under the control of the AVR and droop transformer and the following steps simply check the basic functions of the PFC3 before it is put into full operation.
Teljesítmánytényező szabályozóról van szó.
Andras Szivak
(feszültség)csökkentő? pl. transzformátor?
Explanation:
ha pl. a "droop C/T ratio" kapcsán kiderülni, mit jelől a C., könnyebb lenne megtalálni a helyes választ
Selected response from:

Jozsef Gal
Grading comment
Köszönöm. A szövegből egyértelműen kiderült, hogy feszültségcsökknető trafóról van szó.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4feszültségosztó (potenciométer)xxxdenny
31. fordulatszám-esés, 2.letörésxxxHungi
2(feszültség)csökkentő? pl. transzformátor?
Jozsef Gal


Discussion entries: 1





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
(feszültség)csökkentő? pl. transzformátor?


Explanation:
ha pl. a "droop C/T ratio" kapcsán kiderülni, mit jelől a C., könnyebb lenne megtalálni a helyes választ


Jozsef Gal
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 71
Grading comment
Köszönöm. A szövegből egyértelműen kiderült, hogy feszültségcsökknető trafóról van szó.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
feszültségosztó (potenciométer)


Explanation:
l. a magjegyzést a másik válaszban. A leirásból nekem ez is csak egy potenciométer áramkörnek és nem trafónak tünik.

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1667

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
1. fordulatszám-esés, 2.letörés


Explanation:
1. Én ebben az értelemben találkoztam a kifejezéssel. A generátor fordulatszám-esése u.i. az előírt áram-paraméterektől való eltérést okozhatja. Ezt el kell kerülni, mert különben nem veszik be az áramot az országos hálózatba, stb. Nyilván ennek kiegyenlítésére ill. ellensúlyozására szolgáló berendezésről van szó.
2. Az elektrotechnikában általános fogalomként ez szerepel, és a következő definicióval: A működőképesség hirtelen romlása valamely üzemi paraméter (pl. feszültség, hőfok) függvényében (Műsz. Ért. Szótár, Elektrotechnika)

xxxHungi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1618