KudoZ home » English to Hungarian » Textiles / Clothing / Fashion

Buddha bag

Hungarian translation: tarisznya


18:45 Feb 22, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: Buddha bag
Van ennek elfogadott magyar neve? A képek alapján leginkább a matrózzsákra hasonlít.
Balázs Sudár
Hungary
Hungarian translation:tarisznya
Explanation:
azaz olyan nagyméretű táska, aminek nincsenek külön rekeszei, azaz gyakorlatilag zsák, amit keresztben át lehet vetni az ember vállán. Buddha zsákja, zsákos Buddha - lásd az alábbi hivatkozásokat.
A tarisznya egyes technokrata beállítottságú egyének szerint korábban a magyar bölcsészhallgatók attributuma volt ("tarisznyarákok"), de ez mindössze városi legenda.
Szerintem egy regényben elmegy a tarisznya, Buddha-zsák v. Buddha táska nem mond semmit a magyar olvasónak.

I also use a lot of Thai scarves. Instead of a purse, I carry a Buddha bag. They cross over the chest to one side rather than over the shoulder.
http://thailandgal.blogspot.com/2006/09/down-rabbit-hole.htm...

A Zsákos Buddha megszokott ábrázolásával szemben ezen a szobron a zsák nem Buddha hátán van. Ez azt jelképezi, hogy a zsákjában lévő kincs, gazdagság olyan sok, amit már el sem bír, a földön kénytelen vonszolni! Mozdulatában ott van a törekvés, hogy ezt a mérhetetlen gazdagságot minden áron el akarja hozni nekünk...
http://www.fengshuibolt.hu/?page=shop/flypage&product_id=448...

Zsákos Buddha (Pu-taj)[/u] Pu-taj Buddha egyik legendája szerint egy földre szállt Maitreya élt a 10. század első felében Kína keleti partvidékén, egy nagypocakú, mosolygó vándorszerzetes képében. Életéről annyit lehet tudni, hogy egy kolostorban élt három évig, aztán a vidéket járta faluról falura. A vidám szerzetes elsősorban a földművelők körében vált népszerűvé, mint időjós. Állandóan magával hordta jellegzetes zsákját, melynek kínai neve: pu-taj. Botra tűzött vagy vállára vetett zsákjával járta a vidéket és kéregetett. A zsákjába mindenfélét gyűjtögetett.
http://www.magyar-amator.hu/index.php?showtopic=182&st=20
Selected response from:

Krisztina Lelik
Greece
Grading comment
Köszönöm, az adott szövegbe ez lesz a legjobb. Mi egyébként szütyőnek hívtuk, ha jól emlékszem.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3tarisznya
Krisztina Lelik
2 +1hippitáska ?
Csaba Ban
3Buddha táska
valderby
2öblös oldaltáskaHungary GMK


Discussion entries: 5





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
buddha bag
Buddha táska


Explanation:
Szerintem ez a brand neve, nincs magyar megfelelője.
Big Buddha
2100 Delaware Avenue, Suite A
Santa Cruz, CA 95060
Tel: 831-423-2442 * Fax: 831-421-9805
E-mail: sales@ebigbuddha.com
URL: www.ebigbuddha.com

Big Buddha bags are fun and casual. This season we are featuring perforated bags, distressed looks, gold hardware and new silhouettes. Our top styles are the quilted shopper, groupie, tiny dancer and Brooklyn bags. Key colors are, silver, gold, black and dark brown.



valderby
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Szerintem Buddha zsákja az alapszó, valami rémlik a Buddha ábrázolásokból, hogy az ő zsákja jelent valamit - jólét, ilyesmi, nem emlékszem pontosan. Abban szinte biztos vagyok, hogy nem márkanév, ahhoz túl sok helyen kínálják.


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
buddha bag
hippitáska ?


Explanation:
hát, a képek sokfélék:
http://images.google.com/images?q=buddha bag&ndsp=18&um=1&hl...

a nepáli-thai készítésű válltáskáktól kezdve a drága designer táskákig van itt minden

Ha a te szövegedben egy balos-anarchista hordja, akkor beújítanék mondjuk egy "hippitáska" kifejezéssel.

Ha szabadabban is lehet kezelni a szöveget, akkor mondjuk a "szimatszatyor" lenne jó. Ez a hetvenes-nyolcvanas évek hazai "alternatív" fiataljainak elengedhetetlen tartozéka volt. (eredetileg világháborús gázmaszkokat hordtak ilyenekben, innen az elnevezés)

Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Szimatszatyor, édes emlékek :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk: én a bátyómtól kaptam emg a katonaság után ;-)
11 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
buddha bag
öblös oldaltáska


Explanation:
Egy tipp.

Hungary GMK
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
buddha bag
tarisznya


Explanation:
azaz olyan nagyméretű táska, aminek nincsenek külön rekeszei, azaz gyakorlatilag zsák, amit keresztben át lehet vetni az ember vállán. Buddha zsákja, zsákos Buddha - lásd az alábbi hivatkozásokat.
A tarisznya egyes technokrata beállítottságú egyének szerint korábban a magyar bölcsészhallgatók attributuma volt ("tarisznyarákok"), de ez mindössze városi legenda.
Szerintem egy regényben elmegy a tarisznya, Buddha-zsák v. Buddha táska nem mond semmit a magyar olvasónak.

I also use a lot of Thai scarves. Instead of a purse, I carry a Buddha bag. They cross over the chest to one side rather than over the shoulder.
http://thailandgal.blogspot.com/2006/09/down-rabbit-hole.htm...

A Zsákos Buddha megszokott ábrázolásával szemben ezen a szobron a zsák nem Buddha hátán van. Ez azt jelképezi, hogy a zsákjában lévő kincs, gazdagság olyan sok, amit már el sem bír, a földön kénytelen vonszolni! Mozdulatában ott van a törekvés, hogy ezt a mérhetetlen gazdagságot minden áron el akarja hozni nekünk...
http://www.fengshuibolt.hu/?page=shop/flypage&product_id=448...

Zsákos Buddha (Pu-taj)[/u] Pu-taj Buddha egyik legendája szerint egy földre szállt Maitreya élt a 10. század első felében Kína keleti partvidékén, egy nagypocakú, mosolygó vándorszerzetes képében. Életéről annyit lehet tudni, hogy egy kolostorban élt három évig, aztán a vidéket járta faluról falura. A vidám szerzetes elsősorban a földművelők körében vált népszerűvé, mint időjós. Állandóan magával hordta jellegzetes zsákját, melynek kínai neve: pu-taj. Botra tűzött vagy vállára vetett zsákjával járta a vidéket és kéregetett. A zsákjába mindenfélét gyűjtögetett.
http://www.magyar-amator.hu/index.php?showtopic=182&st=20

Krisztina Lelik
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm, az adott szövegbe ez lesz a legjobb. Mi egyébként szütyőnek hívtuk, ha jól emlékszem.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk: tarisznya
1 hr

agree  Csaba Ban: most találtam: Lábamon csíkos harisnya, / vállamon bölcsésztarisznya. / Arcom kerek, szemem ragyog / Jaj de alternatív vagyok!"
4 hrs

agree  Istvan Nagy: brilliant!
13 hrs
  -> köszönöm!