KudoZ home » English to Hungarian » Textiles / Clothing / Fashion

box clasp

Hungarian translation: nyelves zár


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:box clasp
Hungarian translation:nyelves zár
Entered by: András Kiss

09:17 May 2, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Textiles / Clothing / Fashion / ékszerek
English term or phrase: box clasp
14kt yellow gold 20 inch herringbone necklace with box clasp.

(http://jewelry.about.com/od/jewelrycomponents/ss/clasps_3.ht...
András Kiss
Hungary
nyelves zár
Explanation:
A lényege a nyelv, ennek a befogadására és rögzítésére van a "box".
A nyelv lehet lapos, U vagy V alakú, amely mint egy horog akaszkodik, vagy összehajtott, széles V, ez a komolyabb.

A magyar neve nyelves zár.

Ez a legjobb péda, amelyet sikerült találni, mivel a zárat ritkán mutatják. Ez különösen díszes, a karpánt dísze, az opáj is ebbe van befoglalva:
18 K arany, finom szövésű karpánt középrészén ovális formájú nyelves zár, ovális caboson csiszolású nemes opál apró gyémánt kereteléssel.
www.bav.hu/index.php?func=akt_det&id=9&cid=30&pid=12&lang=m...
Ugyanezen a veblapon van egy másik említés is:
Antik arany, zsinór hatású fantázia lánc,... nyelves zárral, XIX. sz.

Ezen a veblapon három is van, kettőről leírják, de nem lehet látni, a harmadikhoz nem írták oda,
www.nagyhazi.hu/tetelek.php?id=92&tp=50&page=6
834 karkötő nyelves zárral; 836 karkötő, nyelves zár;
és 835. karkötő, ahol nem említik meg a zárat, viszont a képen fölül lehet látni az összehajtott nyelvet.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-05-02 11:33:17 GMT)
--------------------------------------------------

Bocs, "opál" akart lenni.
Selected response from:

juvera
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1nyelves zárjuvera
4 +2lapos zárókapocs
DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
lapos zárókapocs


Explanation:
lapos zárókapocs nyaklánchoz


    Reference: http://opitec.hu/index.php?tmkedvenc=909706&tm=909706
DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
1 hr
  -> köszönöm

agree  Dr. Eleonora Fejes
14 hrs
  -> köszönöm

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
nyelves zár


Explanation:
A lényege a nyelv, ennek a befogadására és rögzítésére van a "box".
A nyelv lehet lapos, U vagy V alakú, amely mint egy horog akaszkodik, vagy összehajtott, széles V, ez a komolyabb.

A magyar neve nyelves zár.

Ez a legjobb péda, amelyet sikerült találni, mivel a zárat ritkán mutatják. Ez különösen díszes, a karpánt dísze, az opáj is ebbe van befoglalva:
18 K arany, finom szövésű karpánt középrészén ovális formájú nyelves zár, ovális caboson csiszolású nemes opál apró gyémánt kereteléssel.
www.bav.hu/index.php?func=akt_det&id=9&cid=30&pid=12&lang=m...
Ugyanezen a veblapon van egy másik említés is:
Antik arany, zsinór hatású fantázia lánc,... nyelves zárral, XIX. sz.

Ezen a veblapon három is van, kettőről leírják, de nem lehet látni, a harmadikhoz nem írták oda,
www.nagyhazi.hu/tetelek.php?id=92&tp=50&page=6
834 karkötő nyelves zárral; 836 karkötő, nyelves zár;
és 835. karkötő, ahol nem említik meg a zárat, viszont a képen fölül lehet látni az összehajtott nyelvet.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-05-02 11:33:17 GMT)
--------------------------------------------------

Bocs, "opál" akart lenni.

juvera
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krisztina Lelik
2 hrs