KudoZ home » English to Hungarian » Transport / Transportation / Shipping

surface efficiency

Hungarian translation: útellátottság, úthálózat-sűrűség


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:surface efficiency
Hungarian translation:útellátottság, úthálózat-sűrűség
Entered by: Katalin Sandor

14:25 Sep 8, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Social Sciences - Transport / Transportation / Shipping / spatial planning
English term or phrase: surface efficiency
"highway and road transport, evaluation of the surface efficiency – density of the road network km / km2,"
Katalin Sandor
Hungary
útellátottság
Explanation:
„Tudják elemezni a útellátottságot, leterheltségüket.”
http://64.233.183.104/search?q=cache:x17ecyWs70cJ:www.om.hu/...

Szállítási szempontból "közúti elérhetőség"
„A közúti elérhetőség az egyik legfontosabb tényezője a gazdasági versenyképességnek, amely a piaci kapcsolatokon túlmenően az életminőség, életvitel szempontjából is meghatározó.”
http://66.102.9.104/search?q=cache:KBjfuXw_UQcJ:www.norda.hu...


--------------------------------------------------
Note added at 17 óra (2006-09-09 08:07:51 GMT)
--------------------------------------------------

Az „útsűrűség” szó is gyakran használatos:
„Nemzetközi összehasonlításban az útsűrűség alacsony, és kevés az autópálya.”
http://www.mkogy.hu/irom37/0291/0291.htm


--------------------------------------------------
Note added at 17 óra (2006-09-09 08:09:01 GMT)
--------------------------------------------------

"highway and road transport, evaluation of the surface efficiency – density of the road network km / km2,"
„ország- és közúti forgalom, az útellátottság/útsűrűség értékelése – az úthálózat sűrűsége km / km2 ”
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
Azért lett ez, mert "sűrűség" a kifejezés második részében magyarázatként szepel, úgyhogy itt szerencsésebb volt mást választani. Köszi mindenkinek!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1úthálózati sűrűség, úthálózat-sűrűségAndras Malatinszky
5útellátottság
Attila Széphegyi
4a felszíni közlekedés átbocsátóképességexxxHungi


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
úthálózati sűrűség, úthálózat-sűrűség


Explanation:
Az úthálózati sûrûség - 100km2-re jutó országos közút hossza - az aprófalvas településszerkezet következtében magasabb az országos átlagnál.


    Reference: http://borsod.olh.hu/infra.html
Andras Malatinszky
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Hajdu: /úthálózat sűrűsége
14 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a felszíni közlekedés átbocsátóképessége


Explanation:
-

xxxHungi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
útellátottság


Explanation:
„Tudják elemezni a útellátottságot, leterheltségüket.”
http://64.233.183.104/search?q=cache:x17ecyWs70cJ:www.om.hu/...

Szállítási szempontból "közúti elérhetőség"
„A közúti elérhetőség az egyik legfontosabb tényezője a gazdasági versenyképességnek, amely a piaci kapcsolatokon túlmenően az életminőség, életvitel szempontjából is meghatározó.”
http://66.102.9.104/search?q=cache:KBjfuXw_UQcJ:www.norda.hu...


--------------------------------------------------
Note added at 17 óra (2006-09-09 08:07:51 GMT)
--------------------------------------------------

Az „útsűrűség” szó is gyakran használatos:
„Nemzetközi összehasonlításban az útsűrűség alacsony, és kevés az autópálya.”
http://www.mkogy.hu/irom37/0291/0291.htm


--------------------------------------------------
Note added at 17 óra (2006-09-09 08:09:01 GMT)
--------------------------------------------------

"highway and road transport, evaluation of the surface efficiency – density of the road network km / km2,"
„ország- és közúti forgalom, az útellátottság/útsűrűség értékelése – az úthálózat sűrűsége km / km2 ”


Attila Széphegyi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Azért lett ez, mert "sűrűség" a kifejezés második részében magyarázatként szepel, úgyhogy itt szerencsésebb volt mást választani. Köszi mindenkinek!