KudoZ home » English to Hungarian » Transport / Transportation / Shipping

power signal box

Hungarian translation: gépesített biztosítóberendezés


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:power signal box
Hungarian translation:gépesített biztosítóberendezés
Entered by: JANOS SAMU

09:34 Apr 6, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping / railway
English term or phrase: power signal box
befolyással bír felette a váltókezelő, de nem hiszem, hogy váltó..
ghostghost
gépesített biztosítóberendezés
Explanation:
Bár ma már automata, a magyar vasútas szóhasználate megmaradt hogy megkülönböztesse a kézi biztosítóberendezéstől
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Biztos ez lesz, említik a kézi változatát is...
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5gépesített biztosítóberendezés
JANOS SAMU
5váltókezelői szolgálati hely távműködtetett válókhoz
Miklós Monostory
4jelzőbódéHalmoforBT
4őrház ~ őrhelyAndras Mohay


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
gépesített biztosítóberendezés


Explanation:
Bár ma már automata, a magyar vasútas szóhasználate megmaradt hogy megkülönböztesse a kézi biztosítóberendezéstől


    Angol-magyar vasútüzemi szótár
JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 64
Grading comment
Biztos ez lesz, említik a kézi változatát is...
Köszönöm!

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
jelzőbódé


Explanation:
A Google "képek" kereséssel egyértelmű, de a Műszaki Szótár is ezt adja.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 31

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
őrház ~ őrhely


Explanation:
Van váltóőrház / váltóőrhely, sorompóőrház / sorompóőrhely

Hogy a "jelzőőrhely" autentikus kifejezés-e, azt nem tudom

Andras Mohay
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

664 days   confidence: Answerer confidence 5/5
váltókezelői szolgálati hely távműködtetett válókhoz


Explanation:
A 'signal box' a mezei váltókezelői szolgálati hely, magyar vasúti zsargonban 'torony'. A powerebben az esetben arra utal, hogy távműködtetett (gépi állítású) váltókat kezel az ott dolgozó. A korábban említett 'biztosítóberendezés' sokkal szélesebb körű fogalmat takar.

Miklós Monostory
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian